مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل؛

ترویج فرهنگ پژوهش در آموزش و پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است

تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش با پارک علم و فناوری استان اردبیل در راستای ترویج فرهنگ پژوهش در میان دانش آموزان منعقد گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه ترویج فرهنگ پژوهش در آموزش و پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: در اهداف کلان و تعدادی از راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به این موضوع تاکید فراوان شده است.

احمد ناصری با بیان اینکه روند تعلیم و تربیت نیازمند تحقیق و پژوهش می باشد، اظهار داشت: در حوزه های آموزشی و پرورشی، فرآیند تدریس و در کنار آن ها مهارت آموزی دانش آموزان، نیازمند تحقیق و پژوهش است.

وی افزود: جشنواره های مختلفی همچون خوارزمی، نوجوان سالم و جابربن حیان از جمله مواردی است که آموزش و پرورش با مشارکت دانش آموزان در راستای گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش اقدام نموده و این امور منطبق با اهداف مورد نظر پارک علم و فناوری است.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل پژوهش سراهای دانش آموزی ظرفیتی است که طیف وسیعی از فعالیت های پژوهشی در آن ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه زمینه برای فعالیت های پژوهشی در آموزش و پرورش مهیاست از پارک علم و فناوری خواست تا استعدادهای کشف شده در بین دانش آموزان را مورد حمایت خود قرار دهد تا این استعدادها شکوفا شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه توجه ویژه به آموزش و پرورش آینده کشور را تضمین می کند، گفت: دانش آموزان به عنوان خروجی آموزش و پرورش آینده سازان مملکت هستند بنابراین توجه به این قشر از اولویت های پارک علم و فناوری است.

عبدالقیوم قلی پوری با تاکید بر آمادگی پارک علم و فناوری برای همکاری با آموزش و پرورش در زمینه های علمی و پژوهشی تصریح کرد: هر آنچه در توان داریم برای شکوفایی علمی جامعه صرف خواهیم کرد.

وی افزود: پارک علم و فناوری در کنار شناسایی استعدادهای ناب دانش آموزان، زمینه تقویت انگیزه و پشتکار آنان را نیز فراهم خواهد آورد.

انتهای پیام/ح

امضای تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش با پارک علم و فناوری اردبیل

 

برچسب ها: پژوهش ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.