ادعای مقام صهیونیست: توانستیم جلوی فعالیت ایران در سوریه را بگیریم

وزیر مشاور امور قدس در کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد به دنبال متوقف کردن فعالیت ایران در سوریه، این کار را در لبنان نیز ادامه خواهد داد.

ادعای مقام صهیونیست: توانستیم جلوی فعالیت ایران در سوریه را بگیردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، ایلکین، وزیر مشاور امور قدس در کابینه رژیم صهیونیستی، مدعی شد رژیم صهیونیستی توانسته است جلوی فعالیت ایران در سوریه را بگیرد.

 او در مصاحبه‌ای مدعی شد: همانطور که جلوی فعالیت ایران در سوریه را گرفتیم، از فعالیت ایران در لبنان نیز جلوگیری خواهیم کرد. کابینه اسرائیل از تجهیز نظامی حزب الله از سوی ایران در لبنان جلوگیری می کند، همانطور که این کار را به طور موفق در سوریه انجام دادیم.

این مقام صهیونیست در سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو وی را همراهی می کرد. محور گفتگوها در این سفر تحولات سوریه و لبنان بود.

ایلکین درباره دیدار با پوتین گفت: در این دیدار در ابتدا ما درباره تلاش های مداوم ایران برای تثبیت موقعیت نظامی خود در سوریه گفتگو کردیم. سپس درباره تلاش های ایران برای ساخت کارخانه‌های تولید موشک در لبنان بحث شد. ما درباره اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اصلاح توافق هسته ای با ایران نیز گفتگو کردیم.

این مقام صهیونیست از بیان نقطه نظرات و دیدگاه های پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره این موضوعات خودداری کرد. او گفت: آنچه پوتین در جلسه خصوصی با ما بیان کرده است باید به طور خصوصی باقی بماند. 

ایلکین به صورت غیر مستقیم به حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه و لبنان اذعان کرد و گفت: روس ها به مدت دو سال و نیم در فضای هوایی سوریه حضور داشته اند با این حال و علیرغم حضور روسیه، اسرائیل سعی کرده است آزادانه وضع موجود را برای اقدام در سوریه و لبنان حفظ کند.

او در ادامه افزود: چنین موقعیتی را نباید یک موقعیت اجتناب ناپذیر دانست؛ زیرا واضح است که مقامات ایران و سوریه درباره حضور اسرائیل در سوریه خوشحال نیستند.

ایلکین درباره احتمال وقوع جنگ جدید با لبنان به طور شفاف صحبت نکرد. او مدعی شد: اگر لبنان سرگرم امور مربوط به خود باشد ما در یک دنیای نسبتا شفاف زندگی خواهیم کرد.

او گفت: این مسئله تنها مربوط به ما نمی شود بلکه به حزب الله یا به عبارت بهتر به ایران مربوط می شود. در واقع حزب الله دست ایران در این منطقه است.

انتهای پیام/

گزافه‌گویی‌های وزیر صهیونیست درباره فعالیت ایران در سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار