کدام نفرین‌ها به خودمان باز می‌گردند؟

لعن و نفرین نوعی عکس العمل در برابر ظالم به شمار می‌رود که فرد مظلوم زبان به شکوه باز کرده و از خدا می‌خواهد تا رحمت دنیوی خود را از ظالم قطع کرده و او را با مرگی هر چند زود به کام جهنم بکشاند.

نفرین هایی که به خودمان بر می گردندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در مسئله نفرین کردن پرسش‌هایی مطرح است؛ که عبارتند از: تقاضای هدایت داشتن بهتر است یا لعنت و نفرین فرستادن؟ آیا نفرین کردن آثار بدی را برای نفرین کننده به دنبال دارد؟ آیا می‌ توان بدون استرس دعایی کرد که هم از شر ظالم راحت شد؛ هم آثار سوء نفرین گریبان گیر نشود؟ از کجا مستحقین لعن را بشناسیم؟ در این مطلب به این پرسش‌ها پاسخ می‌ دهیم.

مرگ بر آمریکا

لعن و نفرین نوعی عکس العمل در برابر ظالم به شمار می‌رود که فرد مظلوم زبان به شکوه باز کرده و از خدا می‌خواهد تا رحمت دنیوی خود را از ظالم قطع کرده و او را با مرگی هر چند زود به کام جهنم بکشاند.

از خدا بیاموزیم؛ زیباست

زیباست که مخلوق خدا، اخلاقی الهی نیز داشته باشد. خداوند همو است که او را در دعای عرفه این چنین می‌خوانیم: «یَا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبهُ‌؛ ای کسی که رحمت او بر خشم و غضبش، پیشی گرفته است.» آیا نمی‌ توان از او الگو گرفت؟ اگر بخواهیم در مقابل ظالم عکس العملی الهی داشته باشیم؛ باید تا جایی که امکان دارد؛ عفو کنیم و در مجازات اهل ظلم عجله نداشته باشیم. حتی خداوند دستور صبوری در برابر ظالمان را به پیامبرش داده و از ایشان خواسته تا برای مجازات ظالمان عجول نباشد.[1] پس باید صبر بر ظالم سرلوحه کار قرار گیرد؛ چه بسا آن فرد از کرده خویش پشیمان شده و برای جبران اقدام کند.

ما که نمی‌ دانیم افراد قابلیت هدایت را کاملاً از دست داده‌اند یا نه؛ می‌ توانیم نفرین خود را مشروط کنیم. یعنی از خدا بخواهیم که اگر قابل هدایت است؛ هدایت شود و اگر قابل هدایت نیست؛ مورد لعن الهی قرار گیرد. در این صورت اگر فرد امکان هدایت داشته باشد؛ توبه کرده و اشتباهش را جبران و اگر امکان هدایت در وجودش نباشد؛ گرفتار غضب خداوند در دنیا و آخرت می‌شود و خدا به عنوان وکیل فرد مظلوم، حق او را باز می‌ ستاند.

البته خداوند نهایت نیکی را برای بندگانش می‌ خواهد و فردی که به اخلاق الهی مزیّن شده است؛ حتی برای کسانی که به او ظلم کردند؛ خیرخواهی می‌کند و بزرگترین خیر بهره‌مندی از هدایت است. هدایتی که فرد را از بیراهه‌ ها خارج کرده و او را ملزم به اصلاح اشتباهات گذشته می‌کند.


بیشتر بخوانید:چرا یزید را لعن می‌کنند؟


مراقب نفرین بی‌جا باشیم

کسانی که اهل صبر نیستند؛ با دیدن اندک ظلمی، از روی عادت، لب به لعن باز می‌کنند. در این میان چه بسا اشتباه کرده و کسی را که استحقاق نفرین نیست؛ نفرین کنند یا آنکه ظلمی بسیار کوچکتر و کم ارزش‌تر از لعن و نفرین باشد. در این دو صورت طبق احادیث امام صادق (علیه‌السلام) آن لعن و نفرین‌ ها به خودشان باز می‌گردد و سیاهی آن دامن خودشان را می‌گیرد؛ چرا که ظلم بزرگتر را او مرتکب شده و خودش به نفرین و دوری از رحمت خدا سزاوارتر است.

لعن کلاً ممنوع نیست

ما نگفتیم که طلب مرگ برای کسی یا نفرین کردن و لعنت فرستادن کلاً بد و ممنوع است؛ بلکه بیان داشتیم که فرد اگر زود دیگران را لعن کند؛ ممکن است دچار لعن بی‌ جا نیز شود. خداوند در موارد مختلف افرادی را مورد لعن قرار داده، مانند کافران، منافقان، پیمان شکنان و کسانی که پیامبر خدا را تکذیب و اذیت می‌کردند. حتی پیامبران الهی پس از آنکه از هدایت یافتن قومشان ناامید شدند؛ لب به نفرین باز کردند؛ مانند حضرت نوح (علیه‌السلام). 

با توجه به موضوع لعن در قرآن در می‌یابیم که تنها پس از آنکه امکان انتخاب هدایت توسط افراد به صفر رسیده، مورد لعن قرار گرفته‌اند و لعنت چه از طرف خدا و چه از طرف پیامبران الهی باشد؛ پس از صبر و خیرخواهی تمام و کمال و منتفی شدن موضوع هدایت است.

بهترین راهکار

از یک سو زبان به شکوه باز کردن، عکس العملی طبیعی در برابر ظالم است. از سوی دیگر لعن و نفرین مداوم اقوام و نزدیکان، موجب به یاد آوردن ظلم‌ ها و تشدید کینه‌هاست و چه بسا آنها امکان هدایت یافتن را داشته باشند و ما در لعن آنها عجله کرده باشیم. در این میان بهترین کار کدام است؟ چه کاری انجام دهیم که زیاد از فضای روحی و طبیعی ما فاصله نداشته باشد و البته تکلیف ظالم را هم روشن کند؟

بهترین راهکار همان برگشت به سیره پیامبران است. اما ما که نمی‌ دانیم افراد قابلیت هدایت را کاملاً از دست داده‌اند یا نه؛ می‌ توانیم نفرین خود را مشروط کنیم. یعنی از خدا بخواهیم که اگر قابل هدایت است؛ هدایت شود و اگر قابل هدایت نیست؛ مورد لعن الهی قرار گیرد. در این صورت اگر فرد امکان هدایت داشته باشد؛ توبه کرده و اشتباهش را جبران و اگر امکان هدایت در وجودش نباشد؛ گرفتار غضب خداوند در دنیا و آخرت می‌شود و خدا به عنوان وکیل فرد مظلوم، حق او را باز می‌ ستاند.

مستحقین لعن را بشناسیم

کسانی که اهل صبر نیستند؛ با دیدن اندک ظلمی، از روی عادت، لب به لعن باز می‌کنند. در این میان چه بسا اشتباه کرده و کسی را که استحقاق نفرین نیست؛ نفرین کنند یا آنکه ظلمی بسیار کوچکتر و کم ارزش‌تر از لعن و نفرین باشد. در این دو صورت طبق احادیث امام صادق (علیه‌السلام) آن لعن و نفرین‌ ها به خودشان باز می‌گردد و سیاهی آن دامن خودشان را می‌گیرد؛ چرا که ظلم بزرگتر را او مرتکب شده و خودش به نفرین و دوری از رحمت خدا سزاوارتر است

گفتیم که لعن بی‌جا خطرناک است. برای دوری از این خطر، علاوه بر راهکار قبل، می‌توان به شناخت افرادی که سزاوار لعن هستند بپردازیم. این مهم با بررسی آیات قرآن و ادعیه‌ای مانند زیارت عاشورا امکان دارد. در آیات و زیارات، افرادی که مؤمنین را مورد ظلم قرار داده و دست به قتل آنها می‌زنند و آرزویشان نابودی ایمان و اسلام ناب و مکتب اهل بیت است؛ مورد لعن قرار گرفته، در اصل این افراد با اعمال خویش، به کلی راه هدایت و سعادت را برخود بستند. چنین افرادی چه زنده باشند و چه مُرده باید لعن شوند؛ تا هم بر هلاکت و عذابشان افزوده شود و هم دیگران خط سقوط و فلاکت را بشناسند. در زمان ما رژیم کودک کُش اسرائیل و حکومت‌های مستکبری چون امریکا و انگلیس استحقاق لعن و نفرین را داشته و نشان دادند که در همان خط سقوط فرعونیان و یزیدیان و آل ابوسفیان هستند. پس تقاضای مرگ برای چندین رژیم‌ ها و حاکمانی، کاری از جنس نفرین انبیاء الهی است.

نکته پایانی

تقاضای هدایت از لعن و نفرین برتر است؛ اگر ظالم قابلیت هدایت را در خود زنده نگه داشته باشد. البته هستند خونخواران و مستکبرانی که هیچ روزنه هدایتی برای آنها متصوّر نیست و پایندگی آنها چیزی جز ظلم بیشتر نخواهد بود؛ پس مرگ و نفرین بر آنها باد.

پی‌نوشت:

1- «فَاصْبِرْ كَمَا صَبَرَ أُولُو الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ وَلَا تَسْتَعْجِلْ لَهُمْ (احقاف/35) پس صبر کن همان گونه که پیامبران اولوالعزم صبر کردند، و برای آنان در [نزول عذاب] شتاب مکن.»

2- «إِنَ‏ اللَّعْنَةَ إِذَا خَرَجَتْ‏ مِنْ‏ صَاحِبِهَا تَرَدَّدَتْ‏ بَيْنَهُ‏ وَ بَيْنَ‏ الَّذِي‏ يُلْعَنُ‏ فَإِنْ وَجَدَتْ مَسَاغاً وَ إِلَّا رَجَعَتْ إِلَى صَاحِبِهَا وَ كَانَ أَحَقَّ بِهَا فَاحْذَرُوا أَنْ تَلْعَنُوا مُؤْمِناً فَيَحِلَّ بِكُم‏؛ لعنت هرگاه از لعنت کننده صادر شود، میان او و کسی که لعنت می شود، به چرخ در می‌آید . اگر مجوّزی نیافت، به خود لعنت کننده بر می‌گردد که او، خود، به آن سزاوارتر است. بترسید تا مؤمنی را لعنت نکنید که دامن خودتان را می‌گیرد.»(وسائل الشیعه، ج12، ص301)

«إِنَّ الْعَبْدَ لَيَكُونُ مَظْلُوماً فَمَا يَزَالُ يَدْعُو حَتَّى يَكُونَ ظَالِما؛ همانا بنده گاهی مورد ظلم قرار می‎‌گیرد و آنقدر نفرین می‌کند تا ظالم می‌شود.»(الکافی، ج2، ص333)

3- «وَعَدَ اللَّهُ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا هِيَ حَسْبُهُمْ وَلَعَنَهُمُ اللَّهُ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُقِيمٌ (توبه/68) خدا به مردان و زنان دو چهره و كافران آتش جهنم را وعده داده است در آن جاودانه‏ اند آن [آتش] براى ايشان كافى است و خدا لعنتشان كرده و براى آنان عذابى پايدار است.»

«إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِينًا (احزاب/57) بى‏ گمان كسانى كه خدا و پيامبر او را آزار مى ‏رسانند خدا آنان را در دنيا و آخرت لعنت كرده و برايشان عذابى خفت ‏آور آماده ساخته است.»

4- «وَقَالَ نُوحٌ رَبِّ لَا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكَافِرِينَ دَيَّارًا (نوح/26) و نوح گفت پروردگارا هيچ كس از كافران را بر روى زمين مگذار.»

منبع:تبیان

انتهای پیام/

 پاسخ به پرسش هایی پیرامون نفرین کردن دیگران

برچسب ها: احادیث ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۰۰:۱۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
نفرین من ده سال تو صف اجابت بود نهایتا گرفت بد هم گرفت،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
سلام من توی روبیکا یک اکانت دارم باهاشم تو هیچ گروهی عضو نیستم یهو یک نفر واسم یه ویدیو فرستاد که توش چند نفر داشتن سر یکیو قطع میکردن خب من واقعا بدم اومد و خیلی نفرینش کردم . الان این نفرین من بی جاست؟
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
عرضم به خدمتتون که یه بنده خدایی که همه جوره به همه ظلم وبدی کرده بود و بدذات وبدعقیده و حسود و ....... فقط هم ذکر کلامش سرطان بود .همه رو میبست به سرطان حتی بچه ها و شوهر و خانواده ی خودش رو .دخترش تو۵سالگی و اوج قشنگی و درعین ناباوری الکی الکی سرطان خون گرفت و مرد .نفرین ناحق برمیگرده به خودت .من فقط ذکر میگم و واگذارمیکنم به خدا کارم رو .تاآروم‌میشم .چون میدونم خدا خودش میبینه
Iran (Islamic Republic of)
دعا
۲۱:۲۷ ۲۷ دی ۱۴۰۰
چرا به جای نفرین، دعا نمیکنید؟
به من هم ظلم شده.همیشه هم کسانی که به من ظلم کردن را لعن میکردم. اما تنها کسی که عذاب میکشید من بودم نَ کسی دیگر.
به شما خواننده عزیز پیشنهاد میکنم که دعا کردن را یکی از عادت های روزانه ات قرار بده خصوصا آنهای که به تو ظلم کردن و تاثیرش را بعد از یک هفته در درون خود مشاهده کن. دعا کن که خداوند دعا کنندگان را دوست دارد.
Iran (Islamic Republic of)
جواببب بدییین
۲۰:۴۷ ۱۵ دی ۱۴۰۰
همتون کساییو ک نفرین میکنید یه کاری باتون کردن ولی من دست خودم نیست از هرکسیی که خوشم میاد دوسش دارم حتی بیشتر از خودم دوسش دارم تو ذهنم یه دفه نفرین میاد همون لحظه هرچی انرژی دارم میره لنقد حرص میخورم میگم خب چرا فقط اونایی ک دوس دارم حتی ب بچه نوزادی که حاضرم جونمو براش بدم گریه کنه ت ذهنم یهو نفرین میاد ازینور عصابم خورده ب اون بی گناه نفرین کردم ا یتور ترس اینک نفرین برگرده ب خودم اگر کسی اینجوره ج بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
آیا تبعیض شدید بین فرزندان گناه است؟
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
هشتاد میلیون جمعیت در روز یک لعن چند تالعن میشود در سال چند تا چقدر حق چه قدر نا حق هر لعن باید سر یکی فرود آید میلیون میلیون آخر دامن همه.را میگرد گرفتاری مشکلات بی اعتماد یک موج بلا آخرش در بطلاق بد گمانی بسوزیم خدا پاداش خوبی و بدی هر شخص را میدهد چه با نفرین چه بی نفرین خدا با کس خویشاوند نیست با انبوه نفرین باید منتظر موج بلای کوبنده باشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد عــــــــــــبدی
۰۰:۱۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام به همه برادران وخواهران . ننظرات همه ی عزیزان را خوندم خواهری که شوهرت را نفرین میکنی یا برادری که خانمت را عزیت یا نفرین میکنی خدا میداند سخت در اشتباهید خدا میداند من چندین مورد دیدم که طرفینزن یا مرد بودن که واقعا فکر میکردن حق به جانب هستند وقدر همس خود را ندانستند ناشکری کردند و خدا هم نعمت همسر را از انها گرفت حالا چقدر پشیمانند بطوری که الان نفرین به خودشان میکنند که چقدر نادان بودیم و قدر نعمت همسر را ندانستیم خدامیداند چندین مورد هم زن نسبت به همسر وبلعکس دیدم امیدوارم دیگه شما اشتباه نکنید قدر همسرانتان را بدانید نسبت به همدیگر گذشت داشته باشید خدا همانشاالله صد درصد کمک میکند شک نکنید به امید موفقیت همه ی همسران وطنم ایران زمین بدرودهمتون را دوست دارم. گذشت .گذشت
Iran (Islamic Republic of)
آین
۱۷:۱۳ ۰۸ دی ۱۳۹۹
یا خدا قسمت میدم به همین ایام فاطمیه قسم اون چند نفری که دلمو آتیش زدن رو به خاک سیاه بشون
Iran (Islamic Republic of)
سا
۱۳:۱۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
یه دختر جونوم با عابرو خانوادم بازی کردن با عابرو خودم بازی کردن دلمو شکستن تهمت زدن گناه کسی دیگه رو بستن به من خانوادم
Iran (Islamic Republic of)
مب
۱۳:۱۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
یه عده ایی جلو خوشبختیم کسی که دوست داشتم گرفتن رفتن حرف یه ادم واهه گو رو قبول کردن .. برادر پسره بهم تهمت زد پدرش تهمت زد خانوادش تهمت زدن الهی به حق دل شکسته حضرت زینب ترو به دل شکسته رقیت بزنه به زندگیشون الای داغ بشینه رو دلشون الهی،سیاهی شبایی که برام گزاشتن بخوره به عزیزشون ...پسره هم دعا خور کردن ازم دورش کردن الهی به حق امام زمان بخوره به دلشون یا امام حسین یا خدا لعنت لعنت لعنت به وجودشون خدا لعنتشون کنه خدا لعنتتون کنه لعنت به سلول به سلول تنتون الهی داغ بچتو ببینی
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۷:۴۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
یک از خدا بی خبری هم همه دارایی منو با کلک دروغ و ریای کاری بالا کشید وکلاهمو برداشت تازه بعدش هم قصد بردن ابروی منو خانمم رو داشت که زندگیم از هم بپاشه نتونیم پیگیر مالمون باشیم خیلی خیلی اذیتمون کرد خودش و زن بی حیثیتش خیلی آدم ظالمی هستند چند ساله درگیر دادگاه و شکایتم کلا بی چاره شدم هروز و هر ساعت لعنتش میکنم بیشتر هم به خاطر اینکه ابرومونو برده من لعنتش میکنم اصلا یک ذکری درست کردم و هرروز صبح بعد از نماز میخونم مثلاً اللهم العن فلان اسمشو میگم واقعا خدا لعنتش کنه خیلی شیطان صفت خودشو زنش خدا بحق دل سوخته فاطمه زهرا بحق وحدانیت خدا بحق حق بودن کتابش قرآن انشالله لعنتش کنه جزاشو هر چه زودتر بحق امام زمان بده خیلی دلم ازش پره هیچ وقت نمیبخشمش انشالله هر کس مثه این بی آبرو تو نیا هست نیست و نابود بشه که با زندگی یه عده مظلوم بازی نکند الهی آمین ازتون خواهش میکنم برای زندگیم دعا کنین خدا خیرتون بده انشالله .ممنون که وقت گذاشتین درد دلمو خوندین الهی گرفتار آدم بد نشین امین
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۷:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
یک از خدا بی خبری هم همه دارایی منو با کلک دروغ و ریای کاری بالا کشید وکلاهمو برداشت تازه بعدش هم قصد بردن ابروی منو خانمم رو داشت که زندگیم از هم بپاشه نتونیم پیگیر مالمون باشیم خیلی خیلی اذیتمون کرد خودش و زن بی حیثیتش خیلی آدم ظالمی هستند چند ساله درگیر دادگاه و شکایتم کلا بی چاره شدم هروز و هر ساعت لعنتش میکنم بیشتر هم به خاطر اینکه ابرومونو برده من لعنتش میکنم اصلا یک ذکری درست کردم و هرروز صبح بعد از نماز میخونم مثلاً اللهم العن فلان اسمشو میگم واقعا خدا لعنتش کنه خیلی شیطان صفت خودشو زنش خدا بحق دل سوخته فاطمه زهرا بحق وحدانیت خدا بحق حق بودن کتابش قرآن انشالله لعنتش کنه جزاشو هر چه زودتر بحق امام زمان بده خیلی دلم ازش پره هیچ وقت نمیبخشمش انشالله هر کس مثه این بی آبرو تو نیا هست نیست و نابود بشه که با زندگی یه عده مظلوم بازی نکند الهی آمین ازتون خواهش میکنم برای زندگیم دعا کنین خدا خیرتون بده انشالله .ممنون که وقت گذاشتین درد دلمو خوندین الهی گرفتار آدم بد نشین امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
میدونم اتفاق بدی براتون افتاده و واقعا اذت شدین ولی شما فقط از خدا کمک بخواین خدا خودش همه چیو درست میکنه حتی اگر هم نفرین نکنین خدا خودش میدونه با اون شخص چیکار کنه . خدا صدای ادمای دل شکسته رو خیلی خوب میشنوه
Iran (Islamic Republic of)
ملی
۱۳:۲۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
مادرم به شدت عصبیه و مدام به ناحق نفرینم میکنه و مدام فحش میده من در جوابش هیچوقت هیچی نمیگم ولی به شدت دلم شکسته ،سالهاست اینطوریه و هرروز بدتر میشه،فقط از خدا میخوام جواب رفتاراشو ببینه ،در نهایت چی پیش میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۵۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
من کسانی که زحمت 20سال نمودار میخورن وازاموال من انفاق میکنند بدون اجازه من همه جورخوشگزرانیهامیکنندبعدبه دروغ قسم می خورند که این کارهارانمیکنندهمشونواگرمستحق بخششندخداببخشتشون اگرنه زودتر عذابشون بده امین یارب العالمین
United States of America
عسل
۲۲:۱۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
تا به حال کسیو نفرین نکردم اما خیلی ها در حقم بدی و ظلم بزرگی کردن
نتونستم ببخشم چون مستحق بخشش نبودن
چی میشه که یه انسان که مخلوق خداست و پاک به دنیا میاد انقد ظالم میشه و به خودش اجازه میده که به دیگری ظلم کنه
نمیدونم
مگه ما انسان هد نمیدونیم دنیای دیگری هم هست و همه باید جواب پس بدیم
من همیشه به خدا واگذار کردم
از خدا خواستم که خودش جواب ظلم و ظالم رو بده
Iran (Islamic Republic of)
ه
۰۵:۲۹ ۱۹ تير ۱۳۹۹
لطفا کسی را نفرین نکنید خواهش میکنم
بترسید از اینکه به خودتون برگرده
من با چشمای خودم دیدم
Germany
ناشناس
۰۱:۳۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
من ازصمیم قلبم شوهرم رانفرین میکنم هرشب. میگم ان شاالله بمیره باهمین دستام کفنش کنم.آخه خیلی به من ودخترم ظلم میکنه وهمش کتک میزنه.شماهم نفرینش کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
خدایا اگه قابل هدایته هدایتش کن اگر قابل هدایت نیست من که به تو توکل کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
دختری که قصد ازدواج باهاش داشتم بهم خیانت کرد 5 ساله گذشته ولی اروم نشدم. دو روز تعطیل عید کنج خونه گریه کردم اون با شوهرش شاده؟ چه کنم؟ براش طلب مغفرت کنم؟ زندگیم پاشید منزوی و افسرده شدم خیلی خواستم دوباره پاشم بی انگیزه شدم به دنیا. دلمرده شدم. شکایت نکنم؟ باباش بعد ازدواجش مرد به چندماه نکشید مرد ولی این بس نیست. باید طلاق بگیره باید زندگیش بپاشه بفهمه دلتنگی چیه. باید بفهمه چقد دوستش دارم و چفقد بهم بد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
امیدوارم به حق فاطمه زهرا (س) هرکی با زندگی کسی بازی می کنه خیر نبینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
من یه بار یکیو که زندگیم رو از هم پا شوند نفرینش کردم چن روز بعد با موتورش زمین خورد..اما بعدش دلم خیلی سوخت با وجود اینکه خیلی دلم رو شکست..لعنت به د
دنیایی که با خوبان بی وفا بود
Iran (Islamic Republic of)
دلشکسته
۰۲:۵۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
سریه خواستگاری ساده آبروما بردند زندگیم ازهم پاشید ناراحتی توزندگیم افتاد نفرین میکنم بالای نفرین هم خانواده دختر هم اقوام ودروروبریام را پروردگارا ازشون نگذر به حق فاطمه زهرا(س)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
منم شوهرمو نفرين ميكنم، با حرفاش خ اذيتم ميكنه. توهين و تحقير و بد دهني... البته از نظر مادي چيزي كم نميزاره ولي با حرفاش همه ي خوبي هاشو نابود ميكنه. خ بداخلاق و عصبيه. منم هر روز نفرينش ميكنم. ايا نفرين من كه زنشم اونو ميگيره؟
Japan
مری
۱۸:۱۰ ۳۱ تير ۱۳۹۹
آره .منم این کارو کردم .والان پشیمونم
Iran (Islamic Republic of)
هلی
۱۸:۲۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
توی عمرم یک بار نفرین کردم اونم سر یک سال جوانمرگ شد بخاطر جایگاهش حق من رو ضایع کرد و سالهاست درگیر اون مسئلم نیت کردم اگر امسال حل شه از گناهش بگذرم اما الان چهار ساله بعد از هر نماز ازش پیش خدا شکایت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
سهراب
۰۳:۵۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
شعله
۱۹:۰۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
با سلام من با زن برادرم بحثم شد و کار به درگیری افتاد و مادرم منو مقسر میدونست منم به اشتباه خودم پی بردم و رفتم به عذر خواهی کردن و از صمیم قلبم ازش معذرت خواهی کردم و اون منو نفرین میکرد ایا نفرین کردنش براورده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۸ دی ۱۳۹۸
خیر
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۵:۵۴ ۳۱ تير ۱۳۹۸
خدایا هرکی ظلمی کرده درحق مظلومی اگرقابل هدایت هس هدایت کن ،،اگرنیس خودت شرش رو بهش برگردون امین یا رب العالمین


ممنون از شما که همچنین مطلب خوبی رو گذاشتین اجرتون با سیدالشهدا
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۰:۴۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
خیلی آموزنده و خوب بود ...... ...ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
خیلی خوب بود ممنون
آخرین اخبار