مددجويان اردبيلی از 20 ميليارد تومان تسهيلات اشتغال‌زايی بهره‌مند شدند

معاون اشتغال و خودكفايی کمیته امداد استان اردبیل گفت: مددجويان استان اردبيل از 20 ميليارد تومان تسهيلات اشتغال‌زايی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منصور سيفی، معاون اشتغال و خودكفايی كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه هزار و 516 نفر از مددجويان تحت حمايت با دريافت تسهيلات اشتغال‌زايی در 10 ماهه نخست سال‌جاری وارد بازار كار شده‌اند، گفت: 20 ميليارد و 600 ميليون تومان تسهيلات خودكفايی به مددجويان اردبيلی پرداخت شد تا آنها بتوانند طرح‌های اشتغال خود را اجرا كنند.

وی با بيان اينكه بانک ‌های عامل 14 ميليارد و 600 ميليون تومان تسهيلات اشتغال و خودكفايی در 10 ماهه نخست امسال به مددجويان تحت حمايت پرداخت كرده‌اند، افزود: از طريق تسهيلات پرداختی بانک ‌های عامل زمينه اشتغال 916 نفر از مددجويان فراهم شده است.

معاون اشتغال و خودكفايی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اينكه بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات به مددجویان تحت حمايت با کمیته امداد همکاری بسيار خوبی دارند، بيان كرد: با افزايش همكاری ها می توانيم برای مددجويان مستعد اشتغال، فرصت‌های شغلی مناسبی ايجاد كنيم تا آنها به سمت خوداتكايی سوق يابند.

سيفی با بيان اينكه تمامی اعتبارات بانكی در سال گذشته جذب شده و در اختيار مجريان طرح‌های خودكفايی قرار گرفته است، افزود: با افزايش همكاری ها، می ‌توانيم در سال‌جاری نيز 100 درصد اعتبارات تخصيصی را جذب كرده و به استقلال اقتصادی خانوار تحت حمايت كمک كنيم.

وی با بيان اينكه بيش از 6 ميليارد تومان تسهيلات خوداشتغالی نيز از طريق صندوق امداد ولايت به مددجويان پرداخت شده است، گفت: 600 نفر از مددجويان با دريافت وام اشتغال از اين صندوق، شغل مورد نظر خود را ايجاد كرده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه با همكاری مضاعف مسئولان و بانک ‌های عامل مسير توانمندی و خوداتكايی اقشار آسیب‌پذیر هموارتر می شود، بيان كرد: ايجاد اشتغال پايدار و مناسب برای مددجويان از جمله راهكارهای كميته امداد برای توانمندسازی خانوار تحت حمايت است كه نتايج قابل توجهی را به دنبال دارد.

سيفی با بيان اينكه امسال 718 طرح دامپروری در سطح استان اردبيل به اجرا درآمده است، افزود: اين استان با برخورداری از مراتع و آب و هوای مناسب، ظرفيت بسيار مناسبی را برای پرورش دام‌های سبک و سنگين دارد كه كميته امداد اردبيل با شناسايی استعداد و علاقه مددجويان، در اين زمينه گام‌های بلندی برداشته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبيل با اعلام اينكه 50 درصد از طرح‌های اشتغال‌زايی در زمينه دامپروری اجرا شده است، گفت: طرح دامپروری، از جمله طرح‌های موفق كميته امداد اردبيل است كه با اجرای آن بسياری از خانوار تحت حمايت به خودكفايی رسيده و از چرخه حمايتی اين نهاد خارج شده‌اند.

وی با اشاره به اينكه طرح‌های اشتغال كميته امداد بر اساس استعدادسنجی، علاقه، استعداد و ارائه مشاوره شغلی به مددجويان ايجاد می‌شود تا آنها بتوانند با آرامش خاطر به استقلال اقتصادی دست يابند، بيان كرد: نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغال نيز موجب می‌شود تا با ارائه مشاوره و راهنمايی‌های لازم به مددجويان، محصولات توليدی آنها از نظر كيفی و كمی ارتقا يابد.

انتهای پيام/ح

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.