فاکس نیوز: فرانسه تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور می‌زند

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا تصمیم فرانسه مبنی بر اعطای وام به خریداران ایرانی کالا‌های فرانسوی را دور زدن تحریم‌های واشنگتن ضد تهران خواند.

ادعای فاکس نیوز: فرانسه، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور می‌زندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا با انتشار گزرشی در پایگاه اینترنتی خود تصمیم یک بانک سرمایه گذاری دولتی فرانسه مبنی بر اعطای وام به خریداران ایرانی کالاهای فرانسوی را دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران خواند.

 این شبکه تلویزیونی مورد علاقه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم «پولینا دداج» نوشت: به گزارش مدیر بانک سرمایه گذاری دولتی «ب پ ای فرانس»، فرانسه قصد دارد امسال با ارائه وام های صادراتی به خریداران ایرانی کالاهای تولید فرانسه، تحریم های آمریکا ضد تهران را دور بزند.

نیکولا دو فورک، مدیر بانک فرانسوی «ب پ ای فرانس»، روز چهارشنبه گفت هیچ بخشی از وام های جدید به دلار نخواهد بود. وی تاکید کرد: این یک جریان کاملا متفاوت مالی خواهد بود. در این برنامه از دلار آمریکا استفاده نخواهد شد و هیچ فردی گذرنامه آمریکایی نخواهد داشت. با این روش، فرانسه با خارج نگاه داشتن کامل آمریکا از این روند قادر خواهد بود از نقض تحریم های اقتصادی آمریکا ضد تهران اجتناب کند و در عین حال قراردادهای تجاری پرسودی با ایران منعقد کند. وی تصریح کرد این طرح شامل اعتبارات صادراتی اختصاصی در قالب ارز یورو به خریداران ایرانی کالاها و خدمات فرانسوی می شود. 

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از دوفورک نوشت: درحال حاضر حدود 1/5 میلیارد یورو در قراردادهای احتمالی صادرکنندگان فرانسوی سرمایه گذاری شده است.

در ادامه گزارش آمده است: باتوجه به آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مخالفت خود را با توافق هسته ای ایران که فرانسه یکی از طرف های مهم آن است، اعلام کرده است، این اقدام می تواند خطرناک باشد. ترامپ تهدید کرده است آمریکا را از این توافق خارج خواهد کرد مگر آنکه فرانسه، انگلیس و آلمان با اصلاح برخی مفاد آن موافقت کنند.

فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی اعلام کرده اند از آنجایی که ایران به تمام مفاد توافق هسته ای سال 2015 میلادی که میان این کشور و گروه 1+5 منعقد شد پایبند بوده است، آنها باید تبادلات تجاری خود را با این کشور افزایش دهند. این در حالی است که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته مدعی شد همتایان اروپایی آمریکا پذیرفته اند این توافق را بررسی کنند و ببینند کدام بخش های آن را می توان تغییر داد.

بانک های فرانسوی سال 2014 میلادی به دلیل نقض تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران حدود 9 میلیارد دلار جریمه شدند. مجموع اعتبار بانک بی پی فرانس در سال 2017 به 186 میلیون یورو(231 میلیون دلار ) افزایش یافت و پیش بینی می شود این رقم در سال 2018 به حدود 400 میلیون یورو برسد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است در صورتی که توافق هسته ای ایران بازبینی نشود از آن خارج خواهد شد. از سوی دیگر، واشنگتن با اعمال برخی محدودیت های مالی، موجب سرگردانی سرمایه گذاران خارجی شده است.

انتهای پیام/

فاکس نیوز اقدام بانک فرانسوی برای اعطای وام به ایران را دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه تهران خواند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
باز هم واردات کالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
آمریکا هیچ کاری نمیتونه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
خدا ریشه شیطان بزرگ آمریکا را نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
امریکا هیچ کاری نمیتونه بکنه .مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
مرگگگ بر امریکا
آخرین اخبار