طرح فرانسه برای اعطای وام به خریداران ایرانی کالاهای فرانسوی

بانک سرمایه گذاری دولتی فرانسه به منظور ارتقای روابط تجاری میان پاریس و تهران طرح اعطای وام برای خریداران ایرانی کالاهای فرانسوی را آغاز می کند.

طرح فرانسه برای صادرات کالا به ایران خارج از محدوده تحریم های آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ رئیس بانک سرمایه گذاری دولتی «بی پی فرانس» اعلام کرد فرانسه تا اواخر سال جاری میلادی طرح اعطای وام به صورت ارز یورو را برای خریداران ایرانی اجناس فرانسوی  آغاز می کند.

به گفته «نیکلا دی فورک»، رئیس این بانک سرمایه گذاری دولتی، این طرح به منظور ارتقای روابط تجاری میان پاریس و تهران و خارج از محدوده تحریم های آمریکا علیه ایران است و شامل اعتبارات صادراتی اختصاصی در قالب ارز یورو به خریداران ایرانی کالاها و خدمات فرانسوی می شود. 

وی روز چهارشنبه گفت: در سال 2017، اقدامات  زیادی روی این طرح انجام شد. با تلاش مستمر به کار خود برای ورود به (بازار) ایران ادامه می دهیم.

دی فورک ادامه داد: این کاملا یک جریان جداگانه پول است. در این طرح هیچ نشانی از دلار آمریکا وجود ندارد.

دی فورک با اشاره به فهرست قراردادهای ذخیره به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون یورو ، از تمایل صادرکنندگان فرانسوی برای تجارت با ایران خبر داد.

بانک های فرانسوی در سال 2014 به دلیل نقض تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران حدود 9میلیارد دلار جریمه شدند. مجموع اعتبار بانک بی پی فرانس در سال 2017 به  186 میلیون یورو(231 میلیون دلار ) افزایش یافت و پیش بینی می شود این رقم در سال 2018 به حدود 400 میلیون یورو برسد.

پس از توافق ایران و قدرت های جهانی در سال 2015 و لغو تحریم های بین المللی علیه تهران، فرانسه در صدد ارتقای روابط اقتصادی و تجاری خود با ایران بوده است. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است در صورتی که توافق هسته ای ایران بازبینی نشود از آن خارج خواهد شد. از سوی دیگر، واشنگتن با اعمال برخی محدودیت های مالی، موجب سرگردانی سرمایه گذاران خارجی شده است.

انتهای پیام/

فرانسه به خریداران ایرانی کالاهای فرانسوی، وام می دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
باید واردات کمتر و کنترل شود
آخرین اخبار