بدرالدین حوثی: اماراتی‌ها و سعودی‌ها وابسته به جبهه فاسد آمریکا هستند

رهبر جنبش انصارالله یمن طی سخنرانی خود به مناسب گرامی‌داشت روز شهید، از عربستان و امارات انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن طی سخنرانی خود به مناسب گرامی‌داشت روز شهید با انتقاد از نیروهای مزدور عربستان و امارات در یمن اظهار داشت نیروهای یمنی همچنان به دفاع از کشور در برابر متجاوزان ادامه خواهند داد.

بر این اساس، رهبر جنبش انصارلله یمن به مناسبت روز شهید عصر جمعه (13 بهمن) سخنرانی زنده تلویزیونی داشت، وی در آغاز با تمجید از مقام شهید گفت: شهدا تاج سر ما هستند و باید عزت و سربلندی در دنیا و آخرت را از آنان الهام بگیریم. همگان باید بدانیم، کسی که در موضع باطل باشد نزد خدا جایگاهی نخواهد داشت و او هیچ رابطه ای با وعده الهی برای شهدا نخواهد داشت و از سوی دیگر کسی که خدا را در حالی که به سوی حق و عدالت متعهد باشد ملاقات کند، شهید است و آنگاه می تواند از نعمت های بهشت بهره ببرد.

وی اظهار داشت: برخی با برانگیختن احساسات مردم این‌گونه القا می‌ کنند که جان فشانی در راه حق به ضرر فرد تمام می شود، هرگز این‌گونه نیست، دنیا میدان آزمون است، کسانی که تصور می کنند دنیا بدون فراز و نشیب است در عالم رویا به سر می برند.

رهبر جنبش انصارالله در ادامه با بیان این موضوع که سکوت و اطاعت از جنایتکاران راه حل درستی نیست گفت: سرخم کردن در مقابل مزدوران بزرگترین و خطرناک‌ترین مشکلات را به وجود می آورد، این تصمیم عواقب خطرناکی را در پی خواهد داشت. مزدوران در منطقه عربی هیچ گونه طرح اصیلی که نشأت گرفته از هویتشان باشد، ندارند چرا که مزدورند.

بدرالدین الحوثی ادامه داد: «اماراتی‌ها و عربستانی‌ها وابسته به جبهه آمریکا هستند؛ جبهه‌ای که بر روی زمین فساد کرده و ظلم و جنایت را گسترانده‌ است».

وی در اشاره به خیانت علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن گفت به رغم این خیانت که در نطفه خفه شد، نیروهای انصارالله بسیاری از افراد وابسته به صالح را آزاد کردند. رسانه‌های متجاوزان به یمن تلاش کردند که نسبت خیانت به همه اعضای کنگره مردمی یمن به رهبری علی عبدالله صالح بدهند، ولی این اعضاء موضع واضحی در قبال اتفاقات داشتند.

الحوثی به درگیری‌های اخیر در عدن اشاره کرد و گفت آنچه در عدن اتفاق افتاد بازی‌ای بین نیروهای مزدور بود که کشورهای متجاوز این بازی را به گونه راه انداختند تا در خدمت منافع آن‌ها باشد. گروه های مزدور از وضعیت غبارآلود و درگیری در کشور هرگز به نتیجه نخواهند رسید. تنها گزینه ما مقابله با دشمنان است و از موضع حق و حقیقت نیز دین ما ایجاب میکند که با انان مقابله کنیم. نیروهای مورد حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب» این هفته با نیروهای وابسته به عربستان در شهر عدن به شدت درگیر شدند و بر اثر این درگیری‌ها ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

رهبر جنبش انصارالله یمن در ادامه گفت: «خائن‌هایی که در عدن حضور دارند، دلیلی دیگر بر حقیقت آنچه که در دوم سپتامبر (شورش هواداران علی‌عبدالله صالح علیه انصارالله) رخ داد، ارائه کردند و آن اینکه اقدام آن‌ها در ادامه خدمت به متجاوزان است».

الحوثی از مردم سودان خواست از دولتشان بخواهند از اعزام نیروهای خود برای کشتن مردم یمن خودداری کند، وی در این خصوص گفت: مردم سودان به عنوان برادر و خانواده به یمن می آمدند اما هم اکنون به دلیل سرمستی رئیس‌شان از بوی پول عربستان سعودی، به عنوان مبارز و جنگاور برای خدمت به عربستان و امارات به یمن اعزام می شوند.

انتهای پیام/

سخنرانی رهبر جنبش انصارالله یمن 

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار