نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

تبعیت مردم از حضرت امام خمینی(ره) سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد

حجت‌السلام ذوالنوری گفت:شرق و غربی که در دوران دو قطبی جهان به سر می‌بردند و در مقابل هم قرار داشتند در یک نقطه به اشتراک و وحدت رسیدند و آن هم دشمنی با مردم و انقلاب اسلامی بود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌السلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی،در نشست بصیرتی که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجدالرضا(ع) واقع در خیابان قائم برگزار شد، فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و اظهار کرد: در روز 22 بهمن‌ماه سال 57 زحمات و مبارزات ملت مظلوم ایران به ثمر نشست و پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد و خون شهیدان به بار نشست.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به معجزه قرن معروف شده است، اضافه کرد: قبل از انقلاب در شرایط خاصی به سر می‌بردیم، تعداد شراب فروشی‌های کشور از تعداد نانوایی‌ها بیشتر بود، تعداد مراکز فساد و فحشای کشوری که بیشتر مردم آن مسلمان بودند، از تعداد مساجد بیشتر بود چراکه در زمان طاغوت با مظاهر دینی مخالفت می شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمان رضا‌شاه کشف حجاب انجام شد به همین علت زن مسلمان در روز و نیمه‌ روز نمی‌توانست از منزل خود خارج شود و در آن زمان که حمام در خانه نبود اگر زن مسلمان نیاز به حمام داشت باید از پشت بام خانه همسایه‌ها اگر راهی بود خود را به حمام می‌رساند.

وی ادامه داد: در آن زمان کاپیتولاسیون را در کشور تصویب کردند که به تعبیر امام خمینی(ره) اگر یک آشپز آمریکایی شاه ایران که شخص اول کشور بود را می‌کشت کسی حق برخورد با او را نداشت اما اگر شاه ایران سگ آمریکایی را می‌کشت او را محکوم می‌کردند، این موارد به‌خوبی نشان دهنده ذلت و ناتوان بودن رژیم شاهنشاهی است.

ذوالنوری با اشاره به اینکه طلوع خورشید پر فروغ مبارک حضرت امام خمینی(ره) و تبعیت و مجاهدت مردم سبب از بین رفتن تاریکی‌ها و پیروزی انقلاب اسلامی شد، عنوان کرد: همه دنیای استکبار از جمله شرق و غرب در مقابل مردم و انقلاب ایران ایستاده بودند، شرق و غربی که در دوران دو قطبی جهان به سر می‌بردند و در مقابل هم قرار داشتند در یک نقطه به اشتراک و وحدت رسیدند و آن هم دشمنی با مردم و انقلاب اسلامی بود.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قبل از پیدایش اینترنت در 124 شبکه رادیویی با 12 زبان زنده علیه مردم و انقلاب تبلیغات می‌کردند،‌کشورهای استبدادی ما را بایکوت سیاسی و تحریم اقتصادی کردند که این روند نیز همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن هیچگاه از دشمنی‌های خود خسته نمی‌شود،مطرح کرد:دشمنان با فریب جوانان گروهک‌های مزدور را به جان ملت ایران انداختند، آن‌ها انفجار‌ها و تخریب‌هایی را دنبال کرده و مردم کوچه و بازار را ترور و شهید کردند.

ذوالنوری یادآور شد: برای ترور شهدایی همانند آیت‌الله دستغیب، صدوقی، مطهری و دیگر علما و مسؤولان از جمله شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر هزینه‌های بسیاری پرداختند و جنگی ناخواسته و نابرابر از زمین، آسمان و دریا بر کشور تحمیل کردند که به مدت هشت سال به طول انجامید و در نتیجه مشکلات بسیاری را برای انقلاب اسلامی ایجاد کردند اما نتوانستند مردم را از ادامه دادن مسیر انقلاب باز دارند.

وی در ادامه گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری امروز جمهوری اسلامی به عنوان ام‌القرای کشورهای اسلامی در منطقه می‌درخشد و انقلاب اسلامی برجامانده و توطئه‌های دشمنان یکی پس از دیگری با شکست مواجه شده است که این دستاوردها را مدیون ایمان، اعتقاد، دین‌داری و ولایت‌مداری مردم هستیم.

ذوالنوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در باورهای مردم دارد، گفت: مردم قبل از انقلاب مخالف شرایط کشور بودند و وقتی شعار استقلال و آزادی سر می‌دادند پس از آن جمهوری اسلامی را فریاد می‌زدند و با نگاه به آرمان جمهوری اسلامی شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را سر می‌دادند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ولایت‌مداری حضرت فاطمه زهرا(س) تصریح کرد:در شرایطی که پایبندی به آموزه‌های اهل‌بیت(ع) و ترویج فرهنگ علوی و فاطمی برای جامعه اسلامی ضرورت جدی دارد متأسف هستیم که بگویند که اگر امام زمان(عج) هم آمد می‌شود او را نقد کرد؛ هر چند امکان پرسش سوال وجود دارد اما در حقیقت نقد اعتبار و مصونیت ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: این سخنان همانند حرف‌هایی است که در زمان اصلاحات می‌گفتند که ویژگی جامعه مدنی این است که مردم می‌توانند در خیابان علیه خدا هم شعار دهند، برخی از مسؤولان در حق فرهنگ اهل‌بیت(ع) جفا می‌کنند و بهتر است به جای اینکه به این حرف‌ها بپردازند مشکل ازدواج، طلاق، بیکاری ،حاشیه‌نشینی و اعتیاد را رفع کنند و به‌جای شعاردادن به دنبال کار کردن باشند.

وی با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه ادامه داد: اکنون کشورهای اسلامی متأثر از انقلاب اسلامی به بیداری اسلامی و همچنین مقاومت اسلامی رسیده‌اند و با پیروزی کشورهایی همانند سوریه، یمن و عراق می‌تواند امید بیشتری به شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی داشته باشیم.

ذوالنوری در مورد گسترش مظاهر اسلام و اهل‌بیت(ع) در طول دوران 40 ساله انقلاب اسلامی گفت: اکنون در ایام عزاداری فاطمه زهرا(س) هستیم، قبل از انقلاب در کشور ایران و شهر قم چنین عزاداری و عرض ارادت به اهل‌بیت(ع) وجود نداشت اما اکنون شاهد پیاده‌‌روی نجف به کربلا در ایام اربعین حسینی هستیم که این جنبش و حرکت بزرگ از برکات جمهوری اسلامی و خون شهیدان انقلاب و دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بر باورها و آرمان‌های مردم استوار است،خاطرنشان کرد:حرکت مقتدرانه انقلاب اسلامی استمرار خواهد داشت و همگان باید بدانند که هیچ حرکت ضد‌انقلابی که علیه مردم و اسلام است پابرجا نمی‌ماند،در اوایل انقلاب شاهد شورش مجاهدین خلق بودیم که آن‌ها نیز طرفدار کمی هم نداشتند اما مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی متوجه پشت پرده و تفکر انحرافی رفتار مزدورانه‌ آن‌ها شدند و زمانی نکشید که طومار مجاهدین در کشور درهم پیچیده شد.

انتهای پیام/ح

 انقلاب بر باورها و آرمان‌های مردم استوار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.