مدیر بورس منطقه‌ای فارس خبر داد؛

داد و ستد ۳۸ میلیون سهم در بورس فارس

در معاملات بورس هفته گذشته فارس ۳۸ میلیون و ۶۶۷ هزار سهم داد و ستد شد.

 کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: در معاملات هفته گذشته بورس منطقه‌ای استان فارس ۳۸ میلیون و ۶۶۷ هزار سهم و حق تقدم به ارزش ۱۲۳ میلیارد ریال مبادله شد.

وی با بیان اینکه این تعداد سهام متعلق به ۲۳۸ شرکت است، افزود: ۶۴ درصد این معاملات مربوط به خرید سهام و ۳۶ درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.

ترابیان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ شرکت کارگزاری در بورس این استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در دوره مورد نظر در مجموع برای ۱۱۹ نفر کد سهام‌داری جدید صادر شده است.

وی اظهار کرد: در پایان معاملات این هفته سهام شرکت‌های «بیمه پارسیان»، «سیمان فارس و خوزستان» و «ایران خودرو» بیشترین تقاضا برای خرید و سهام شرکت‌های «نورد و لوله اهواز»، «کارخانجات مخابراتی ایران» و «ریل پرداز سیر» بیشترین تقاضای فروش را داشته‌اند.

ترابیان افزود: سهام شرکت‌های «پست بانک ایران»، «سرمایه‌گذاری غدیر» و «کارت اعتباری ایران کیش» با بیشترین ارزش ریالی خرید و سهام شرکت‌های «کارت اعتباری ایران کیش»، «فولاد مبارکه اصفهان» و «سرمایه‌گذاری غدیر» بیشترین ارزش ریالی فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس تصریح کرد: شاخص کل بازار نیز در هفته گذشته به میزان ۱۳۸۹ واحد کاهش یافت و به عدد ۹۸ هزار و ۱۳۳ رسید.
انتهای پیام/ر

معاملات بورس منطقه ای در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار