افتتاح و بهره‌برداری از 7 طرح با صرف اعتبار8میلیارد تومان در دهه فجر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افتتاح و بهره‌برداری از 7 طرح با صرف اعتبار8میلیارد تومان در دهه فجرخبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،عدیل سروی؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه به مناسبت دهه مبارک فجر 32 پروژه عمرانی و تولیدی با اعتبار 45 میلیارد تومان در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد گفت:سهمی که شهرستان مشکین‌شهر از این پروژه‌ها دارد 7 طرح است که با صرف اعتبار ۸ میلیارد تومان در دهه مبارکه فجر شاهد افتتاح  و بهره‌برداری آنها خواهیم بود.

وی عنوان کرد: تعداد ۷ پروژه عمرانی نیز در دهه مبارکه فجر کلنگ زنی می‌شود که اعتبار تخصیصی برای بهره‌برداری ازاین تعداد پروژه‌ها نیز ۲۰۸ میلیارد تومان است که در بخش آب و خاک اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: یکی از این ۶ طرح در حوزه شهرستان مشکین‌شهر فاز دو شبکه آبیاری و زهکشی احمد بیگلو بود که باصرف اعتبار 37 میلیارد تومان امروز کلنگ زنی شد.

سروی تصریح کرد: اجرای این طرح در واقع ادامه و تکمیل پروژه بهره‌برداری از آبهای مرزی می‌باشد که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام می‌گیرد و فاز نخست این طرح به مساحت 688 هکتار قبلاً  عملیاتی شده بود که تاکنون 54 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی اضافه کرد: پروژه‌ای که امروز شاهد کلنگ‌زنی آن بودیم هزار و ۳۵۰ هکتار را شامل می‌شود  که به مساحت ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر عملیات لوله‌گذاری در آن انجام خواهد شد و 400 قطره‌چکان نیز در اجرای  این طرح نصب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در اجرای این طرح سیاست اصلاح الگوی کشت لحاظ شده است و مقرر گردیده محصولاتی در حوزه این طرح کشت شوند که با آب کمتر بیشترین میزان محصول را با ارزش اقتصادی بالا تولید نمایند و همچنین برنامه‌ریزی شده است تا در اراضی پایاب این پروژه به نسبت مساوی ۵۰ درصد محصولات بهاره و ۵۰ درصد محصولات پائیزه کشت شوند. 

انتهای پیام/ح

کلنگ زنی فاز دوم شبکه پایاب سد احمد بیگلو

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.