استقبال ترامپ از یادداشت جمهوری‌خواهان علیه اف‌بی‌آی

رئیس‌جمهور آمریکا اعتقاد دارد یادداشت جمهوری‌خواهان علیه پلیس فدرال آمریکا، در دفاع از او درباره پرونده روسیه منتشر شده است.

ترامپ یادداشت جمهوری خواهان علیه اف‌بی‌آی را مدرکی برای تبرعه خود می‌داندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه اعلام کرد یادداشت بحث‌برانگیز اعضای جمهوری‌خواه کنگره علیه اداره فدرال آمریکا از او در تحقیقات اف‌بی‌آی درباره احتمال مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 دفاع می‌کند.

به نوشته رویترز، دفاع ترامپ از این یادداشت بار دیگر این احتمال را که او ممکن است از آن برای توجیه اخراج «رابرت مولر» بازرس ویژه انجام تحقیقات روسیه یا «راد روزنستاین» قائم مقام دادستان آمریکا استفاده کند، تقویت کرد.

ترامپ توییتی را از اقامتگاهش در «پالم بیچ» فلوریدا منتشر کرد که در آن آمده این یادداشت به طور کامل او را از اتهاماتی که به او وارد شده مبرا می‌کند. اما ترامپ افزود توهمات مداخله روسیه همچنان ادامه دارد. او نوشت هیچگونه همدستی با روسیه وجود نداشته و این تحقیقات را یک «رسوایی آمریکایی» توصیف کرد.

کاخ سفید اعلام کرد نتایج این یادداشت هیچ تغییری در وزارت دادگستری ایجاد نمی‌کند.

اعضای جمهوری‌خواه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا یادداشت مذکور را منتشر کردند. در این یادداشت آمده است ریشه تحقیقات اف‌بی‌آی درباره احتمال همدستی کمپین انتخاباتی 2016 آمریکا و روسیه، تعصبات سیاسی اداره فدرال آمریکا و وزارت دادگستری علیه ترامپ است.

«تری گاودی» نمایندهٔ حوزه انتخابیه چهارم کارولینای جنوبی از حزب جمهوری‌خواه، در مخالفت با ترامپ گفت یادداشت فوق هیچ تاثیری بر تحقیقات روسیه ندارد. گاودی که در هفته جاری اعلام کرد در انتخابات ماه نوامبر شرکت نمی‌کند گفت تحقیقات روسیه مجزا از آنچه در این یادداشت آمده ادامه خواهد داشت.

با اینکه اف‌بی‌آی مخالف انتشار یادداشت فوق بود، ترامپ انتشار آن را تایید کرد و همین موضوع تنش‌های بین کاخ سفید و مقامات ارشد اجرای قانون را افزایش داد. حتی برخی از جمهوری خواهان از جمله «جان کیسیک» فرماندار اوهایو، نیز با انتشار این یادداشت مخالف بودند.

انتهای پیام/

سوء استفاده ترامپ از یادداشت جمهوری‌خواهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار