رشد 44 درصدی جذب مواد خام تولیدی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از رشد 44 درصدی جذب مواد خام تولیدی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان اردبیل خبر داد.

رشد 44 درصدی جذب مواد خام تولیدی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در اردبیل

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد وضعیت گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی و جلوگیری از افزایش ضایعات محصولات کشاورزی بعد از برداشت بیان کرد: در طی چهار سال گذشته  شاهد رشد 44 درصدی جذب مواد خام تولید و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان بودیم.

وی اظهار داشت: استان اردبیل در 12 محصول مهم و استراتژیک رتبه اول تا هفتم کشوری را به خود اختصاص داده است به گونه‌ای که در تولید عدس رتبه اول، سیب  زمینی، دانه‌های روغنی، هلو و شلیل و پرورش گاومیش رتبه دوم ، تولید عسل رتبه سوم، تولید گندم و چغندر قندر رتبه پنجم و تولید حبوبات رتبه هفتم را داراست که این نشان از ظرفیت بالای این استان در تولید انواع محصولات کشاورزی و صنعت دامداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: از جمله طرح‌های شاخصی که در راستای جذب مواد خام صورت گرفته می‌توان به احداث کارخانه فرنچ فرایز سیب زمینی با ظرفیت سالانه 60 هزار تن در یک شیفت کاری اشاره کرد که به با سرمایه  140 میلیارد ریالی در حال بهره‌برداری است.

سروی تصریح کرد: کشتارگاه صنعتی طیور با سرمایه‌گذاری 450 میلیارد ریال با ظرفیت 65 هزار تن این امکان را برای استان فراهم ساخته است تا تولیدات مازاد بر نیاز گوشت سفید خود را به بازارهای عراق و روسیه نیز صادر کند.

وی با اشاره به احداث سیلوی ذخیره غلات در استان گفت: این واحد ظرفیت نگهداری 50 هزار تن غله در سال را داراست که با سرمایه‌گذاری 130 میلیارد ریالی در حال بهره‌برداری است.

سروی در مورد سیاست گسترش سردخانه‌های نگهداری محصولات کشاورزی  به منظور جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی بعد از برداشت اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث انبارهای سرد و مکانیزه به ظرفیت 39 هزار تن، سردخانه به ظرفیت 86 هزار تن، صنایع فرآوری سیب زمینی به ظرفیت 100 هزار تن، درجه بندی و بسته بندی سیب زمینی به ظرفیت 40 هزار تن در مجموع 265 هزار تن شروع شده است.

وی افزود: این واحدها بین 30 تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با توجه به حمایت‌های فراگیری که در رفع موانع و مشکلات این واحدها اعمال می‌شود به زودی عملیات اجرایی آنها نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و قادر خواهیم بود 265 هزار تن انواع محصولات کشاورزی را با بکارگیری پیشرفته‌ترین تکنولوژی سردخانه‌ای انبار و در زمان نیاز و مقتضی روانه بازار مصرف کنیم.

انتهای پیام/ح

265 هزار تن به ظرفیت انبار سیب‌زمینی اضافه می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.