احداث و تکمیل 5 مجتمع گلخانه‌ای در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از احداث و تکمیل 5 مجتمع گلخانه ای در استان اردبیل جهت افزایش میزان تولیدات گلخانه ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،عدیل سروی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر تعداد 5 مجتمع گلخانه‌ای در نقاط مختلف استان وجود دارد که در سال‌های گذشته احداث زیر‌ساخت‌های لازم در تعدادی از آنها بصورت نیمه‌کاره انجام گرفته بود که بعلت عدم تامین اعتبار مورد نیاز رها گردیده و در حال تخریب قرار داشت و می بایست این مجتمع‌ها تعیین تکلیف شوند.

وی اظهار کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی استان مجتمع‌های مذکور را تحویل گرفته تا به سرمایه‌گذاران متقاضی که توان مالی وتخصصی دارند برابر قانون و مقررات واگذار نماید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر مجتمع گلخانه‌ای فیروز‌آباد پارس‌آباد در سطح 18 هکتار در حال اتمام است که سه هکتار از این مجتمع هم اکنون به بهره‌برداری رسیده و  محصولات تولیدی آن روانه بازار شده است‌. 

سروی عنوان کرد: مجتمع گلخانه‌ای قره قباق پارس‌آباد با 10 هکتار در حال تکمیل زیر‌ساخت های مربوطه می باشد. مجتمع گلخانه‌ای سامیان اردبیل با 21 هکتارنیز در حال تکمیل زیر‌ساخت‌های اساسی است و مجتمع گلخانه‌ای اسماعیل خان مالداشی بیله‌سوار با 20 هکتارآماده بهره‌برداری واگذاری به بخش خصوصی است و مجتمع گلخانه‌ای فیروز‌آباد کوثر در سطح 20 در حال تکمیل زیر ساخت‌های خود می‌باشد. 

وی افزود : با بهره‌برداری از این 5 مجتمع قدم‌های موثری در جهت افزایش میزان تولیدات گلخانه‌ای و همچنین بکار گیری نیروهای تحصیل کرده فعال در این زمینه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش 12 برابری راندمان تولید سیستم گلخانه ای در مقایسه با فضای باز مزرعه خبر داد و گفت:با توسعه کشت محصولات گلخانه ای علاوه بر مدیریت و کاهش در مصرف آب باعث افزایش 12برابری تولید نسبت به فضای بازمزرعه است.

انتهای پیام/ح

افزایش 12 برابری تولید در سیستم گلخانه‌ای

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.