با حضور وزیر ارتباطات در مشهد؛

پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه در کشور سراسری شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:امروز بیش از هزارو ۲۴۶ شهر کشور از خدمات نسل سه و چهار اینترنت همراه استفاده می‌کنند و این شبکه امروز سراسری شده است.

پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه در کشور سراسری شد به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آذری جهرمی در مراسم بهره برداری از طرح های مخابراتی در مشهد گفت:  تا پایان اسفندماه سال جاری هزار و  ۳۳۰ منطقه روستایی در خراسان رضوی تحت پوشش سه شبکه تلفن همراه ایرانسل، همراه اول و رایتل قرار می گیرد.

 
وی تصریح کرد :شب گذشته هم حدود ۴۵۰ روستا تحت پوشش قرار گرفت و تا پایان اسفندماه ۸۶۵ روستای دیگر تحت پوشش قرار میگیرند.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: ۲۷ اردیبهشت  سال 97 مصادف با روز جهانی مخابرات ، پارک فناوری تجارت در مشهد راه اندازی می‌شود.
 
آذری جهرمی افزود:این پارک در جهت ارائه تسهیلات به شرکت‌های نوپا فعالیت کرده و شرکتی که با ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه وارد این پارک شود، با پنج میلیارد تومان ازآن خارج می شود.
 
وی تصریح کرد:  پارک فناوری تجارت نقش خوبی را در اقتصاد دیجیتال ایفا خواهد کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه خراسان رضوی را برای دولت ویژه دانست و گفت: مشهد ویترین جمهوری اسلامی ایران است و باید خدمات ارایه شده نیز در شان و منزلت این شهر باشد.
 
آذری جهرمی  اثر سرمایه گذاری یک باره و ناهماهنگ را باعث نارضایتی‌های عمومی دانست و افزود :این باعث شده ویترین ما در جایگاه خود قرار نگیرد.
 
وی همچنین با تاکید بر دغدغه جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در رابطه با سلامت مردم گفت: با همکاری شهرداری مشهد، امکان ساماندهی دکل‌های مخابراتی در این شهر فراهم است تا ضرری متوجه شهروندان مشهدی نباشد.
 

مشهد در حوزه ایجاد زیرساخت فیبر نوری عقب ماندگی دارد

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: در شهر مشهد پوشش خدمات ارتباطی پیشرفت خوبی داشته است، اما راضی کننده نیست.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهدافزود: مشهد در حوزه ایجاد زیرساخت فیبر نوری متاسفانه عقب ماندگی دارد. باید برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه هم به این زیرساخت مجهز شوند.

وی گفت: برای ساماندهی دکل‌های مخابراتی، از عقد قرارداد جداگانه هر یک از اپراتور‌ها با شهرداری مخالف هستیم چرا که بازی اپوراتور‌ها در این رابطه به ضرر مردم است.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات افزود: در حوزه حمل و نقل هوشمند و سنتی اختلاف نظر‌هایی وجود دارد، ما نقش حاکمیتی مدیریت شهری را در این حوزه به رسمیت می‌شناسیم و شرکت‌های تاکسی هوشمند باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

آذری جهرمی گفت:باید توجه داشت که مسیر اقتصاد هوشمند رو به توسعه است و باید از این ظرفیت برای بهبود شرایط رفاه و زندگی مردم استفاده کنیم.
 
انتهای پیام/س
 

  

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
ما تو مرکز استانیم ولی حتی نسل دوم هم آنتن نمیده همراه اول...حتی نمیشه تماس گرفت اینترنت که هیچ
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
بله ظاهرش قشنگه میزنه چهار و نیم جی ولی موقع عمل که میرسه یک کیلوبایت در ثانیه اینترنت داریم.کشور های دیگه LTE دارن و واقعا سرعتش بالاست بیش از یک گیگ
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۹:۲۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
بعضی مناطق و روستا هستن که حتی نسل اول اینترنت رو هم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
حمیدی
۱۸:۲۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
سلام
بعرض برسد شمال و شمال غربی استان قزوین سیگنال شبکه های جمهوری اسلامی بسیار ضعیف است و مردم برای رفع این نقیصه ریسیور نصب کردند
از طرف دیگه پوشش تلفن همراه است که در این مناطق حتی تلفن ثابت هم ندارند در صورتی که فاصله این مناطق کمتر از 20 کیلومتر از استان قزوین فاصله دارند ولی انگار در ایران زندگی نمی کنند جالب است بدانید بهترین و با کیفیت ترین محصولات ایران در این مناطق کوهستانی است
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
سلام
چرا اینترنت همراه این همه گران است فکری کنید تا مردم هزینه کمتری متحنل شوند هر گیگ ۵ هزار تومان چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
باتشکررررررررررررررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
شبکه ی ملی از همه چی واجب تره (ازفیبرنوری .نسل 3و4 گوشی و....)


باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
ما ساکن خراسان رضوی -بردسکن-روستای بیجورد هستیم همه جا دهیار نامه نوشت ایرانسل که آنتن نداره همراه اول فقط اینترنت 2G با اینکه جاده سبزوار بردسکن هم از کنار روستامون رد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
ما ساکن خراسان رضوی -بردسکن-روستای بیجورد هستیم همه جا دهیار نامه نوشت ایرانسل که آنتن نداره همراه اول فقط اینترنت 2G با اینکه جاده سبزوار بردسکن هم از کنار روستامون رد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
سرعت اینترنت بسیار پایین است