رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر از بیش از ۸۶ هزار بازید بهداشتی دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام استان در ۱۰ ماه اخیر خبر داد.

بازید از بیش از ۸۶ هزار مراکز عرضه فرآورده‌های خام استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا عباسی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد ۱۰ ماهه نظارت بهداشتی در سطح استان اظهار داشت: در فعالیت‌های اکیپ‌های نظارت بهداشتی در استان تعداد ۸۶ هزار و ۱۷۴ بازدید از یک هزار و ۲۲۶ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی استان انجام شد که در این بازدیدها تعداد شش هزار و ۱۶۴ مورد نواقص بهداشتی گزارش شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر افزود: در بازدیدهای انجام شده تعداد هشت هزار و ۱۶۴ مورد نمونه برداری از موارد مشکوک انجام و برای تشخیص سلامت محصول به آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی ارجاع و تعداد ۲۵ هزار و ۹۸۲ مورد آزمایش نیز انجام شد و ۲۵۹ مورد تخلف بهداشتی مراکز عرضه به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

عباسی در خصوص نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های دام و طیور استان بیان کرد: در مجموع پنج کشتارگاه دام و ۲ کشتارگاه طیور در استان فعالیت دارند که در ۱۰ ماه اخیر تعداد ۳۰ هزار و ۵۴۳ راس دام تحت نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی کشتار و به بازار عرضه شده‌اند و طی نظارت‌های صورت گرفته ۳۰ لاشه مشکوک و غیر بهداشتی به وزن هزار و  کیلوگرم ضبط شد.

این مقام مسئول افزود: در کشتارگاه‌های طیور نیز با حضور ناظران بهداشتی دامپزشکی تعداد دو میلیون و ۸۳۶ هزار و ۵۷ قطعه طیور کشتار و تعداد ۲۳ هزار و ۹۹۹ قطعه لاشه مشکوک و غیر بهداشتی طیور ضیط و از چرخه مصرف خارج شدند.

عباسی تاکید کرد: نظارت بازرسان بهداشتی در سطح استان از مراکز عرضه به‌صورت مستمر و روزانه در حال انجام است و علاوه بر آن از هم استانی‌ها تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه عرضه غیربهداشتی محصولات خام دامی اعم از مرغ، گوشت قرمز، ماهی، میگو و تخم مرغ موارد را اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/م

۸۶ هزار بازدید بهداشتی دامپزشکی ازمراکز عرضه استان بوشهر انجام شد

برچسب ها: دامپزشکی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.