نجفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

درخواست مسئولان فجر از وزیر ارشاد برای کاهش سهمیه رسانه‌ها در جشنواره سال آینده

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر از درخواست مسئولان فجر برای کاهش سهمیه رسانه‌ها در جشنواره سال آینده خبر داد.

تعداد خبرنگاران و عکاسان حاضر در جشنواره زیاد استمسعود نجفی مدیر روابط عمومی سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد جشنواره امسال گفت: آخرین روز جشنواره را در سینمای رسانه (پردیس ملت) می گذرانیم. البته جشنواره تا پایان روز 22 بهمن برای مخاطبان در سینماهای مردمی ادامه خواهد داشت. امسال با توجه به تعداد فیلم ها که در یک چارچوب مشخص اعلام شد و هیئت انتخاب هم به آن پایبند بود، داورهای جشنواره، اهالی رسانه و حتی علاقه مندان به سینما در پردیس های مردمی با فراغ بال فیلم ها را دیدند و از آنها استقبال کردند. در این دوره به دلیل چارچوب بندی های مشخص جشنواره، هم قضاوت فیلم ها منصفانه تر و هم مطالبی که رسانه ها نسبت به جشنواره منعکس کردند، مناسب تر از ادوار قبل بود.

وی همچنین درباره تعداد خبرنگاران، عکاسان، منتقدان و فیلمبرداران حاضر در جشنواره سی و ششم گفت: در این دوره نزدیک به دو هزار نفر متقاضی حضور در جشنواره بودند که به درخواست بیش از هزار و دویست نفر آنها جواب مثبت داده شد. این افراد از میان منتقدان، اهالی رسانه های شنیداری، دیداری و مکتوب، عکاسان و فیلمبرداران انتخاب شدند.

مدیر روابط عمومی سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره حضور بیش از حد عکاسان در این دوره خاطرنشان ساخت: ستاد جشنواره برای خبرنگاران و عکاسان الزاماتی را معین کرده بود؛ مثل داشتن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تخصصی بودن رسانه. همه آیتم ها بررسی و سپس به اهالی رسانه کارت داده شد و خارج از این روال به هیچ  فردی گارت داده نشد. در مورد عکاسان هم باید گفت که همه آنها از یک رسانه مشخص معرفی شدند. ستاد جشنواره حتی برای بسیاری از عکاسان رسانه ها، کارتی صادر نکرد.

وی ادامه داد: به هرحال باید گفت تعداد خبرنگاران و عکاسان در جشنواره فیلم فجر زیاد است و شاید لازم باشد از دوره های بعد شرایط و آیتم‌های بیشتری را برای اهالی رسانه لحاظ کنیم. این مطلب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم انتقال داده شد. طبیعتاً امکان دارد تعدادی از اهالی رسانه در جشنواره سال آینده حذف شوند؛ اما شرایط برای دیگر افراد بسیار بهتر خواهد شد.

وی همچنین درباره میزبانی پردیس ملت از خبرنگاران در سال آینده خاطرنشان کرد: این امر به تصمیم دبیر آینده جشنواره فیلم فجر بستگی دارد؛ البته بازخوردهای نهایی نسبت به برگزاری جشنواره امسال در این مکان بسیار مهم است.

نجفی در پایان گفت: شاید اهالی رسانه شرایط سختی را در روزهای اول برگزاری جشنواره در پردیس ملت گذراندند، اما به شخصه از همه دوستان رسانه‌ای بابت همکاری تشکر فراوان دارم.

انتهای پیام/

 

توضیحات مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر درباره تغییرات احتمالی جشنواره سال آینده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.