برگزیدگان فجر 36 چه گفتند؟

مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر، با معرفی برندگان سیمرغ بلورین برگزار شد.

برگزیدگان فجر 36 چه گفتند؟به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر، برندگان سیمرغ بلورین معرفی شدند. در این گزارش مشروح سخنان برگزیدگان این جشنواره را می خوانید.

* بهمن ارک بعد از دریافت جایزه از دستان رسول صدرعاملی گفت: از توجهی که به ما شد و مسئولانی که اینجا حضور دارند، تشکر می کنم و امیدوارم بیشتر به سینمای فیلم های کوتاه توجه شود.

* فرید ناصر فصیحی؛ برنده جایزه بهترین جلوه های بصری بعد از دریافت جایزه از دستان بهرام بدخشانی گفت: من از مصطفی کیایی تشکر می کنم و تولدش را هم تبریک می گویم. واقعا هیجان زده هستم و فکر می کنم این جایزه کار ما را از امروز سخت تر می کند. 

* پسر محسن روزبهانی بعد از دریافت جایزه از حسن حجسته پشت تریبون رفت و گفت: من به نیابت از پدر از تمام اعضای گروه تشکر می کنم به این دلیل که پشت صحنه ما به استانداردهای جهانی نزدیک بود و هیچ کم و کاستی نبود.

* سعید ملکان بعد از دریافت جایزه بهترین طراحی چهره پردازی از دستان خسرو دهقان گفت: از تمام بازیگران فیلم تنگه ابوقریب تشکر می کنم به خصوص امیر جدیدی، علی سلیمانی، حمیدرضا آذرنگ و جواد عزتی. سیمرغم را به اجراگران گریم فیلم تقدیم می کنم.

* عباس بلوندی پس از دریافت سیمرغ خود از دست فرشته طائرپور گفت: از هیات داوران که من را لایق دانستند، تشکر می کنم. سیمرغ ‌ام را به همه گروه فیلم سرو زیر آب همچنین دوستانم در انجمن طراحان صحنه تقدیم می کنم.

* خالدی‌زاده پس از دریافت سیمرغ بلورین از دستان کمال تبریزی گفت: از هیات داوران تشکر می‌کنم. از گروه خوب فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» تشکر می‌کنم و جایزه را به آنها اهدا می‌کنم. از محسن شاه‌ابراهیمی هم به صورت ویژه تشکر می‌کنم.

* علویان پس از دریافت سیمرغ بلورین از دستان محمدرضا فروتن گفت: از ابراهیم حاتمی کیا و هومن سیدی به خاطر اعتمادشان تشکر می کنم. همچنین از محسن کیایی ، سهیل بیرقی، محمد خزاعی و سعید سعدی هم تشکر می‌کنم. همچنین از گروهم در استودیو و... هم سپاسگزارم. و همچنین از پژمان لشکری‌پور.

* دانشمند پس از دریافت سیمرغ بلورین از دستان فرشته طائرپور گفت: از یداله صمدی یاد می‌کنم او حداقل دوسال است که کار نمی‌کند.

* همایون‌فر پس از دریافت سیمرغ بلورین از دستان کمال تبریزی گفت: خیلی خوشحالم که اینجا هستم. از هیات داوران و حاتمی کیا تشکر می‌کنم. هر بار با او کار می‌کنم و جایزه‌هایی که می‌برم واقعا برای اوست. این جایزه متعلق به ابراهیم حاتمی‌کیاست و کسانی که جانشان را فدا می کنند تا ما اینجا جشن برگزار کنیم.

* دهقانی و نجاریان روی صحنه آمدند و سیمرغ‌های خود را از رسول صدرعاملی وحسن خجسته گرفتند. دهقانی ابراز امیدواری کرد که این جایزه را برادرش در هیات داوران (خسرو دهقان) به او نداده باشد! او گفت: از مجموعه همکارانم، کسانی پشت و جلوی دوربین بودند، به خصوص سهیل بیرقی که به سختی فیلم را به نمایش جشنواره رساند و خیلی اذیت شد، تشکر می‌کنم.امیدوارم بتواند بعد از این راحت‌تر کار کند. از باران کوثری تشکر می کنم که اگر در این فیلم نبود نتیجه کار به این خوبی نمی شد.

* زرین‌دست پس از دریافت سیمرغ بلورین از دستان بهرام بدخشانی ضمن تشکر از هیات داوران از حامد حسینی و محمدعلی باشه‌آهنگر تشکر کرد. 

* هومن سیدی پس از دریافت سیمرغ بلورین گفت: اصلا نمی‌دانستم چنین جایزه‌ای وجود دارد. خیلی از همه سپاسگزام و کلیشه‌ترین جمله‌ای که وجود دارد را می‌گویم بارها شنیده‌اید، می‌گویند که من جایزه‌ام را از مردم گرفتم، من هم همین را می‌گویم.

* رضا مقصودی پس از دریافت جایزه از خسرو دهقان مثل سیدی ابراز تعجب کرد و از حضور احمد مهران‌فر در این فیلم تشکر کرد و گفت: مهران فر برای رسیدن به نقش‌اش خیلی زحمت کشید.

* سحر دولتشاهی پس از دریافت سیمرغ بلورین ضمن تشکر از مصطفی کیایی برای اعتماد دوباره به او و ذکر این که جای این کارگردان در مراسم خالی است، گفت: هر پنج بازیگر اصلی فیلم «عرق سرد» نامزد شده‌اند، عجب کارگردانی. امیدوارم که جشنواره فجر، جشنواره واقعی سنیمای ایران باشد و محل تجدید دیدار هنرمندان با هم و این که دلخوری‌ها کم‌تر باشد.

* سارا بهرامی بعد از دریافت جایزه از رسول صدرعاملی گفت: این سیمرغ خیلی برایم ارزشمند است. از هیات داوران تشکر می کنم و خیلی از بهروز شعیبی ممنونم که این نقش را به من داد، همچنین از محمود رضوی وتک تک دوستانم در دارکوب تشکر می کنم. از نویسندگان فیلم دارکوب و علیرضا برازنده هم تشکر می کنم. از امین حیایی که خیلی من را یاری کرد و پارتنر خوبی بود برای من بود، تشکر می کنم. و سیمرغ بلورینم را به خانواده نازنینم و همه کسانی که برایم عزیز هستند، تقدیم می کنم.

* جدیدی ضمن تشکر از داوران و کارگردان‌های فیلم‌هایش ابراز امیدواری کرد بتواند این راه را به خوبی ادامه بدهد.

* کامبوزیا پرتوی بعد از حضور روی صحنه ضمن انتقاد از این که داوران بازی سعید آقاخانی را ندیده‌اند، از او خواست روی صحنه بیاید و گفت: این سومین جایزه ای است که این فیلمنامه می گیرد و برای همین با دست و دلبازی آن را به آقاخانی تقدیم می کنم.

* سعید آقاخانی گفت: امسال آنقدر بازی‌ها خوب بود، که انتخاب سخت شد. کامپوزیا پرتوی بی‌نظیر است و از او سپاسگزارم.

* هومن سیدی بعد از دریافت جایزه بهترین فیلمنامه، با اشاره به هیجانات برخی تماشاگران حاضر در سالن به شوخی گفت: فکر کردم سالن را اشتباه آمده‌ام و مراسم در سالن دیگری است. بازیگرانم و همه عوامل کارعالی بودند و از آنها تشکر می کنم.

* پیمان معادی بعد از دریافت سیمرغ بهترین فیلم از نگاه داوران گفت: به هیات داوران خسته نباشید می‌گویم و از رسول اف تهیه کننده فیلم سپاسگزارم.

* ابراهیم حاتمی کیا بعد از دریافت سیمرغ گفت: ابراهیم حاتمی کیا بعد از دریافت سیمرغ گفت: ممنونم از محبت داوران عزیز. من «فیلمساز وابسته» و فیلمساز این نظامم. من افتخار می کنم از کسانی حرف می زنم که باورشان دارم. من سی سال است روی این سن می آیم و می روم. از سازمان اوج تشکر می کنم. آنها خیلی زحمت می کشند و باید نام سربازان گمنام امام زمان(عج) را به آنها داد.  افتخار می کنم برای مدافعان حرم فیلم ساختم. افتخار می کنم از بچه های سپاه و حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم. بابت کارهایم پشیمان نیستم. اُف بر کسانی که «به وقت شام» را کمدی نامیدند. این نگاه واقعا زشت است برای این مملکت. اگر خانه سینما به محل کارآفرینی تبدیل شود، من کارآفرینم چراکه یک سال رزق به آنها رساندم.  حاج قاسم سلیمانی با دیدن فیلم من اشک ریخت.

* سعید ملکان بعد از دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم برای «تنگه ابوقریب» گفت: از هیات داوران تشکر می کنم و جایزه ام برای همه اعضای گروه فیلم است و از آنها دعوت می‌کنم روی سن بیایند. به این دلیل که فضا کمی تلخ شد، من می‌خواهم یک نکته شیرین تعریف کنم. مردم برای اسم شهدا در آخر فیلم دست می‌زدند و این خیلی ارزشمند بود برای ما.

* سید حامد حسینی؛ تهیه کننده فیلم «سرو زیر آب» سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی را دریافت کرد و گفت: ما گروهی داشتیم که کار سختی انجام دادند و محمدعلی باشه آهنگر سرپرست این گروه بود. خوشحالم گروه ما بسیار همدل بود و هرچه داریم در این فیلم از خون پاک شهدا بود و خواهش می کنم آنها را تشویق کنید.

 گفتنی است؛ در پایان این مراسم منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما با اعلام نام فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» بیان کرد: شب‌های شورانگیز و شکوهمند سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با این جایزه پایان می‌یابد و یقین دارم روزهای خوب سینمای ایران در راه است. فاصله فیلم ششم تا فیلم اول 38 صدم است و هیچ فیلمی نتوانست از این فاصله عبور کند. من به عنوان مسئول خانه سینما و خدمتگزار اهالی سینمای ایران، باید بگویم، همدلی و هم پیمانی ما با هیچ تیری از بیرون شکافته نمی‌شود. سینمای ما یکپارچه است و هیچ کس حق ندارد آن را بشکافد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.