مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۱۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی در خراسان رضوی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و ۱۰۰ هزار اثر تاریخی دیگر در خراسان رضوی پیش بینی می شود .

1600 اثر تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی درحاشیه نشست با مدیران شهرستان‌های خراسان رضوی گفت : آثار تاریخی متعددی در خراسان رضوی وجود دارد که هنوز به ثبت آثار ملی کشور نرسیده است.

وی افزود: نظارت باید در میراث فرهنگی احیا شود، بحث جرایم در تپه‌ها و محوطه‌های شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد و بنا‌هایی که در لیست مرمت در سال آینده قرار دارند باید از هم اکنون طرح آن‌ها مورد تایید و تصویب قرار گیرد.

مکرمی فر در ادامه گفت : پروژه‌های نیمه تمام باید در دستور کار قرار گیرد و درصد پیشرفت پروژه‌های در حال اقدام مشخص شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت : تمام تلاش براین است تعدادی از ادارات شهرستان‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ارتقا یابند و برخی از نمایندگی‌ها به اداره تبدیل شوند.

گفتنی است در حال حاضر میراث فرهنگی در ۲۷ شهرستان اداره و نمایندگی دارد که از این تعداد ۱۸ شهرستان توسط نمایندگی اداره می‌شود.

انتهای پیام// ف. م

 

 



یش بینی وجود ۱۰۰ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.