رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران:

انتشار مطالب کذب در فضای مجازی منجر به رقابتی ناسالم شد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت: به همان اندازه که فضای مجازی مفید و موجب رونق کسب و کار می‌شود، می‌تواند بستر بزه و رقابتی ناسالم را فراهم سازد.

انتشار مطالب کذب در فضای مجازی منجر به رقابتی ناسالم شدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ ‌حاجعلی صالحی‌  اظهار کرد: با اعلام شکایت فردی از کسبه بازار مبنی بر ایجاد وبلاگی به نام شاکی و نشر اکاذیب برای بدنام کردن اعتبار وی، درخواست پیگیری و شناسایی عوامل این امر را داشت.

وی افزود: با در دستور کار قرار گرفتن پرونده، مأموران پلیس فتا با هماهنگی قضائی و استعلامات بعمل آمده و اقدامات خاص پلیسی و با رعایت حقوق شهروندی پس از شناسایی دقیق کاربر ایجاد کننده وبلاگ مورد نظر، متهم دستگیری و به پلیس فتا انتقال یافت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهم در ابتدا منکر هر گونه بزه انتسابی شد اما در مواجهه با مستندات و ادله موجود و بازجویی فنی پلیسی لب به اعتراف گشود که پدرم در بازار با یکی از همکارانش رقابت کاری داشت که به تدریج به خصومت تبدیل شد و برای ایشان مشکلاتی به وجود آمد و من برای اینکه بتوانم برای پدرم کاری انجام دهم توسط یک آیدی ناشناس اقدام به ایجاد وبلاگ کردم.

سرهنگ صالحی گفت: متهم در جهت بدنام کردن اعتبار شاکی‌، به دروغ شروع به انتشار تبلیغاتی در خصوص محصولات ایشان کرده بود، به گونه‌ای که شاکی برای فروش محصولاتش دچار مشکل شده بود. در ادامه متهم با اعتراف به بزه خود و تکمیل پرونده تحویل مراجعه قضایی گردید.

وی در توصیه به والدین یادآور شد: حتما به فرزندان خود نحوه استفاده قانونی و درست از فضای مجازی را آموزش داده و به آنها یاد بدهید که هر گونه اقدام مجرمانه در فضای مجازی جرم است و باید به خاطر آن در برابر قانون پاسخگو باشند.

سرهنگ صالحی گفت: اینکه برخی افراد گمان می‌کنند فعالیت مجرمانه آنها در فضای مجازی قابل ردیابی و شناسایی نیست، اشتباه محض است، این افراد باید متوجه باشند که هرگونه عمل مجرمانه در فضای مجازی قابل ردگیری و شناسایی می‌باشد.

رئیس پليس فتا غرب استان تهران در خاتمه از هموطنان درخواست کرد: در صورت مواجهه با هرگونه موارد غيرقانوني آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام نمایند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار