سیدحسن نصرالله: ایران در ساقط کردن جنگنده اسرائیل دخالت نداشت

دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سالگرد فرماندهان شهید مقاومت به ایراد سخنرانی پرداخت.

سید حسن نصرالله: اسرائیل می‌خواهد از حضور ترامپ در کاخ سفید نهایت استفاده را ببرد/ تهران در امور لبنان دخالت نمی‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن نصرالله – دبیر کل حزب الله لبنان – به مناسبت سالگرد فرماندهان شهید مقاومت به ایراد سخنرانی پرداخت و در لابلای سخنان خود از طرح ادعاها درباره دخالت ایران و حزب‌الله در ساقط کردن جنگنده اف-16 ارتش اسرائیل انتقاد کرد.

دبیرکل حزب الله در ابتدای سخنرانی خود گفت: من از همین جا به شهید سیدعباس موسوی (دبیرکل سابق جنبش حزب‌الله لبنان) و خانواده او و سایر فرماندهان شهید مقاومت از جمله عماد مغنیه می گویم که ما راه آنها را طبق وصیت‌شان حفظ کردیم.

وی در ادامه با اشاره به تجاوزگری‌های اخیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آنچه این روزها به صهیونیست‌ها جسارت داده، حضور فردی مانند ترامپ در کاخ سفید است که بسیار انسان اقتصادی و طماعی است و آنها می‌خواهند از حضور او نهایت استفاده را ببرند.

سید حسن نصرالله افزود: صهیونیست‌ها می‌خواهند در دوره ترامپ، بلندی‌های اشغالی جولان را هم برای همیشه به نام خود ثبت کنند. اهمیت جولان برای اسرائیل تنها بحث آب نیست بلکه موضوع اصلی، اهمیت امنیتی این منطقه است.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حمایت آمریکا از کُردهای سوریه برای مقابله با دولت قانونی این کشور گفت: در بودجه پنتاگون بین 500 تا 750 میلیون دلار برای کمک به نیروهای دموکراتیک سوریه یا همان کُردهای سوریه در نظر گرفته شده است اما من از همینجا به آنها (کُردهای سوریه) می‌گویم که آمریکا فقط به دنبال استفاده ابزاری از آنهاست.

نصرالله به ادامه حضور آمریکا در عراق نیز اشاره کرد و گفت: عراق اکنون در چشم ترامپ، یک چاه نفت است! این چیزی است که او در تبلیغات انتخاباتی‌اش هم به آن اشاره کرد و گفت ما نباید نفت عراق را رها می‌کردیم. این موضوع باید برای همه مشخص باشد.

وی در ادامه تصریح کرد امروز جنگ نفت و گاز در منطقه در جریان است. آمریکایی‌ها همه جا از جمله در جنوب لبنان چشم به ذخایر انرژی دوخته‌اند.

سیدحسن نصرالله با اشاره به ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی درباره منابع انرژی جنوب لبنان و ساخت دیوار در مرز این کشور گفت: مقاومت در ترسیم مرزهای لبنان دخالت نمی‌کند اما از هر وجب از خاک لبنان که دولت آن را جزو سرزمین ما بداند، حفاظت می‌کند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: وظیفه اصلی دفاع از لبنان بر عهده دولت است و مقاومت تنها آمده است که خلاء را پر کند. دولت لبنان وظیفه دارد که مواضع شجاعانه اتخاد کند و از موضع قدرت وارد شود. شما (دولت لبنان) باید به آمریکایی‌ها بگویید که باید به حرف ما گوش کنید نه به حرف اسرائیل. اگر آنها شما را تهدید می‌کنند شما هم باید آنها را تهدید کنید. امروز مقاومت تنها برگ برنده لبنان است. امروز ما در لبنان اراده و شجاعت و قدرت انجام هر کاری را داریم و آمریکا و دشمن صهیونیستی هم این را به خوبی می‌دانند. ما از دولت لبنان می‌خواهیم که از چیزی نترسد ما پشت آن هستیم.

سید حسن نصرالله گفت: چاه‌های نفت لبنان متعلق به ماست (نه اسرائیل) و ما این قدرت را داریم که آنها را برای خود نگه داریم. آمریکایی‌ها میانجی خوبی نیستند. دولت لبنان باید در مذاکره با اسرائیل بر سر مسائل مرزی، آمریکا را به چشم یک میانجی طرفدار ِاسرائیل نگاه کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، ساقط شدن جنگنده اف-16 اسرائیل به دست پدافند هوایی سوریه را یک دستاورد بزرگ برای سوریه خواند و تاکید کرد: هفته گذشته همه دیدیم که چگونه ارتش سوریه جنگنده اسرائیلی را ساقط کرد. اینکه گفته می‌شود ایران پشت این قضیه بوده است، مزخرف است. این تصمیمِ شخصِ بشار اسد بود و ارتش سوریه آن را اجرا کرد. کسانی که جنگنده ارتش اسرائیل را سرنگون کردند افسران ارتش عربی سوریه بودند. نه ایران و نه حزب‌الله نقشی در آن نداشتند. اعراب باید به قدرت ارتش عربی سوریه افتخار کنند. این که گفته می‌شود ایران و حزب الله پشت قضیه ساقط کردن هواپیمای جنگنده اسرائیل بوده‌اند، توهین به افسران ارتش عربی سوریه است.

دبیرکل حزب الله همچنین به راهپیمایی اخیر 22 بهمن در کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: سی و نه سال است که از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد. سی و نه سال است که ایرانی‌ها از حاکمیت و استقلال واقعی خود دفاع می‌کنند. ایران کشوری است که درست برعکس بسیاری کشورهای دیگر از جمله برخی کشورهای عربِ مزدور، هیچ کس نمی‌تواند در حاکمیت آن دخالت کند. روز یکشنبه دیدیم که چگونه میلیونها ایرانی پیروزی انقلاب خود را جشن گرفتند. ما از طرف همه لبنانی‌ها از اینجا به مردم ایران و رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درود می‌فرستیم.

وی در ادامه با رد ادعاها درباره دخالت ایران در امور منطقه تصریح کرد: ما با صدای بلند می‌گوییم که ایران در هیچ بخشی از امور لبنان دخالت نمی‌کند. اما برخی کشورها (اشاره به عربستان) حتی رئیس دولت یک کشور دیگر (اشاره به سعد الحریری) را برای دخالت در امور داخلی آن گروگان می‌گیرند! سیدحسن نصرالله ادامه داد: اکنون لبنان در آستانه انتخابات است. کسانی که می‌گویند ایران در لبنان دخالت می‌کند بگویند ایران الان کجاست که دخالت کند؟!

وی همچنین با یادآوری هفتمین سالگرد انقلاب مردم بحرین گفت: بحرین تنها کشوری در جهان است که به شهروندان تمام کشورها تابعیت می‌دهد اما تابعیت شهروندان خود (اشاره به مخالفان سیاسی از جمله آیت‌الله شیخ عیسی قاسم) را از آنها سلب می‌کند.

نصرالله در سخنرانی خود به اوضاع یمن نیز اشاره کرد و از تمام کشورهای عرب خواست که تجاوز به این کشور را متوقف کنند.

دبیرکل حزب الله در پایان به صحبت درباره امور داخلی لبنان پرداخت و گفت: در آستانه انتخابات لبنان بسیاری در حال ترساندن دیگران از حزب‌الله هستند. آنها می‌گویند اگر به ما کمک نکنید حزب‌الله ما را می‌بلعد. اما ما می‌گوییم که هیچ حزب و جناحی در لبنان نمی‌تواند اکثریت پارلمان را به دست بیاورد. ما از همه می‌خواهیم که آرامش خود را در آستانه انتخابات حفظ کنند. حزب‌الله با هیچ کس دعوای انتخاباتی ندارد.

انتهای پیام/ 

ایران در هیچ بخشی از امور لبنان دخالت نمی کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
علی
۱۴:۴۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
امام خمینی رارحمت کندویند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
سلام دورود برشما جوانان مقاومت شیعه که باایمان هستید خداوند نگهدار شما باشندانشاالا از لبنان یمن بحرین عراق خداوند انقلااسلامی ایران را و ایرانی را سربلند نگهداردانشاالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
درود بر سید مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
ترامپ خودش شیطانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
درود بر سید نصرالله
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
درودخدا ورهبر ومردم ایران بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۰۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
درود بر سید حسن نصرلله و نیروهای رزمند ه اش که دارد کمر اسراییل را میشکند مرگ بر دشمنانش
Germany
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
سلام بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
آقای دونالد ترامپ دیگر از حزب های شیاطین پشتبانی نکن تا عزیز مردوم جهان شوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
درود بر مقاومت
آخرین اخبار