صدراعظم‌ نوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مردم علی رغم اظهار دوستی با طبیعت، رفتار مناسبی با آن ندارند

عضو شورای شهر تهران گفت: علی‌رغم اینکه مردم‌ می‌گویند‌ طبیعت‌ را دوست داریم‌ و با نشاط می شویم اما رفتار مناسبی با آن ندارند.

مردم علی رغم اظهار دوستی با طبیعت، رفتار مناسبی با آن ندارندزهرا صدراعظم‌ نوری در گفتگو با خبرنگار‌ حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز‌ و آداب مرسوم در پاسداشت‌ عید نوروز گفت: در هر جامعه‌ای بر مبنای فرهنگی که در آن است آداب و رسوم خاصی وجود دارد که حاکی از فرهنگ آن جامعه است و پایبندی مردم جامعه به آن آداب و رسوم فرهنگ آن را می‌سازد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه معمولاً بسیاری از آداب و رسوم با گذشت زمان تغییر می‌کند، گفت: ولی آداب و رسوم‌ عید نوروز‌ تغییر نکرده و به قوت‌ خود باقی است‌.

صدراعظم‌ نوری خانه‌ تکانی و دید و بازدید را از آداب پسندیده‌ عید نوروز برشمرد و گفت: من از کودکی‌ در سال نو همراه خانواده به دیدار بزرگتر‌ها می‌رفتیم‌ و آنطور که یادم است خانواده در یک گستره خیلی وسیع‌ با یکدیگر دیدار می‌کردند و این خاطره‌ برای من خیلی زیباست‌.

وی عیدی دادن و عیدی گرفتن‌ را از سنت‌های پسندیده‌ ایام نوروز برشمرد و گفت: زندگی‌های امروزی به گونه‌ای است که دیگر دید و بازدیدها مثل گذشته نیست‌ ولی ما باید آنها را احیا کنیم و ارج‌ بنهیم‌.

صدراعظم‌ نوری تصریح کرد: ما معمولاً سال تحویل را در کنار والدین هستیم‌ به این صورت که یا به خانه‌ مادرم می‌رویم‌ و یا به منزل مادر همسرم‌ خواهیم رفت‌.

وی با اشاره به اینکه هنگام سفر در مسیر توقف می‌کنیم تا از فضای طبیعت‌ استفاده کنیم، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه مردم می‌گویند طبیعت را دوست داریم‌ و در کنار آن با نشاط‌ می‌شویم‌ اما رفتار مناسبی با آن ندارند و رعایت اصول و نکات مهم را برای حفظ‌ طبیعت را نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون محیط‌ زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: به همان اندازه که مردم از طبیعت‌ استفاده می‌کنند متأسفانه تخریب هم کم نیست‌ و وقتی آتش روشن‌ می‌کنند بعد از استفاده آتش را امحا‌ نمی‌کنند و یا میزان زباله‌ای که تولید می‌کنند خیلی زیاد است.

صدراعظم‌ نوری خاطرنشان کرد: زباله‌هایی مانند پلاستیک که از بین نمی‌روند برای محیط زیست مضر‌ است.

وی در پایان گفت: در بسیاری از موارد که در مواجهه‌ با این افراد به آنها تذکر می‌دهم که به طبیعت آسیب‌ نزنند برخورد خوبی ندارند.

انتهای پیام/

انتقاد عضو شورای شهر تهران به رفتار مردم با طبیعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار