ارائه تسهیلات کم بهره به متقاضیان احداث گلخانه در شوش

مدیر جهاد کشاورزی شوش از ارائه تسهیلات کم بهره به متقاضیان احداث گلخانه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا ملک زاده، مدیر جهاد کشاورزی شوش با اشاره به ارائه تسهیلات کم بهره به متقاضیان احداث گلخانه بیان کرد: متقاضیان فقط 10 فرصت دارند نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام نمایند.

وی سود بانکی این تسهیلات برای مناطق محروم را 4 درصد و برای مناطق برخوردار 6 درصد عنوان کرد و اذعان داشت: برای این تسهیلات سقف تعیین نشده، اما داشتن زمین کشاورزی و آب مورد نیاز برای متقاضی الزامی است.

ملک زاده با اشاره به اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای احداث گلخانه به صورت شناور و حدود 50 میلیارد ریال است، افزود: این تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال و پایدار روستایی و بانک کشاورزی تامین می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شوش تصریح کرد: زمین های اطراف روستاها و سایر مناطق برای احداث گلخانه مورد تائید بوده و مجوزهای لازم برای ساخت گلخانه و نیز تغییر کاربری به صورت ویژه و در کوتاه ترین زمان انجام خواهد شد.

وی از کشاورزان متقاضی دریافت این تسهیلات خواست از امروز 2 اسفند ماه به مدیریت جهاد کشاورزی شوش مراجعه نمایند.

علیرضا ملک زاده اظهار داشت: در حال حاضر یک مجتمع 24 هکتاری کشت گلخانه ای در منطقه غرب کرخه در شهرستان شوش وجود دارد که 12 واحد آن فعال و در حال ساخت هستند و بزودی به بهره برداری می رسد و 12 واحد دیگر آن نیز سال آینده شروع بکار می کنند.

وی اذعان کرد: در سال آینده یک مجمتع 50 واحدی گلخانه ای در روستاهای زعن و عنکوش در بخش فتح المبین احداث خواهد شد.

ملک زاده، اشتغالزایی، افزایش بهروری تولید سبزی صیفی و گل، کنترل بیماری ها و آفات و صرفه جویی در مصرف آب را از مزایای کشت گلخانه ای عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

بهره مندی متقاضیان احداث گلخانه از تسهیلات کم بهره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.