بهره مندی بخش صنعت و کشاورزی خوزستان از تسهیلات کم بهره

نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی از پرداخت تسهیلات کم بهره به بخش صنعت و کشاورزی خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس پاپی زاده، نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با پیگیری استاندار خوزستان در راستای حل مشکلات و توسعه تولید، 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به بخش صنعت و 5 هزار میلیارد ریال نیز به بخش کشاورزی این استان پرداخت می گردد.

وی اظهار داشت: بخشی از این تسهیلات به صنعتگران دزفول اختصاص می یابد.

پاپی زاده اذعان کرد: با وجود اینکه برای ارائه تسهیلات شهرستانی محدودیت وجود دارد، در نظر داریم در صورتی که صنعتگران دزفولی بتوانند در مدت 2 ماه مدارک لازم برای اخذ این تسهیلات را فراهم کنند، حدود یک هزار و 500 میلیارد ریال از این تسهیلات به صنعتگران دزفول پرداخت شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان بیان داشت: در این خصوص واحدهایی که برای سرمایه در گردش تسهیلات می خواهند تا سقف 20 میلیارد ریال و به واحدهایی که برای سرمایه ثابت تسهیلات مطالبه می کنند تا سقف 50 میلیارد ریال به آن ها پرداخت می گردد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: موضوع برق صنایع و تغییر تعرفه آن به کشاورزی در کمیسیون تولید ملی مطرح شده که در دست بررسی است، این درحالی است که دولت در این خصوص مقاومت کرده، ولی در تلاش هستیم تعرفه برق صنایع حداقل تا زمانی که رکود ادامه دارد با تعرفه کشاورزی محاسبه و دریافت شود.

عباس پاپی زاده در خصوص وضعیت گمرک دزفول بیان داشت: با پیگیری صورت گرفته کد مستقل گمرک دزفول اخذ شده و طبق این کد کلیه کارهای مربوط به گمرک باید در دزفول انجام شود، ولی به دلیل صادرات کمی که در دزفول انجام می شود ممکن است روزهای خاصی از هفته گمرک دزفول فعال باشد.

مهراب عبدالهی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول اظهار کرد: تسهیلات فنی اعتباری به بخش صنعت خوزستان پرداخت می شود که طبق آن 5 هزار میلیارد ریال به بخش صنعت واگذار خواهد شد.

وی افزود: محدودیتی در این خصوص وجود ندارد و صنایعی که چک برگشتی و معوقه بانکی دارند نیز می توانند از این تسهلات استفاده کنند.

عبدالهی تصریح کرد: صنعتگران دزفول برای اخذ تسهیلات فنی اعتباری می توانند به سایت بهین یاب مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول اذعان داشت: این تسهیلات با سود 8 درصدی بانک ملی ارائه می شود که به 330 واحد صنعتی دزفول که متقاضی تسهیلات هستند پرداخت می شود.

انتهای پیام/گ

اعطای تسهیلات کم بهره به بخش صنعت و کشاورزی خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.