مدیر کل کمیته امداد اردبیل؛

اردبيلی ‌ها 1.5 ميليارد تومان به جشن نيكوكاری كمک كرده‌اند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: خيران اردبيلی تاكنون بيش از يک ميليارد و 500 ميليون تومان به جشن نيكوكاری سال 96 كمک كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،حسين دشتی، مديركل كمیته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه اردبيلی ‌های خير تاكنون بيش از يک ميليارد و 500 ميليون تومان به جشن نيكوكاری كمک كرده‌اند، گفت: تلاش داريم با حمايت‌های خيران و حاميان اردبيلی بتوانيم بخش مهمی از مشكلات خانوار تحت حمايت را در آستانه عيد نوروز رفع كنيم.

وی با بيان اينكه 27 هزار خانوار مستمری بگير تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل قرار دارند، افزود: كمک ‌های مردمی در اسرع وقت بين تمامی خانوار تحت حمايت اين استان توزيع می‌شود تا آنها بتوانند نيازهای اساسی خود را در سال نو تهيه كنند.

دشتی با اشاره به اينكه اردبيلی‌های خير بيش از 2 ميليارد و 800 ميليون تومان در سال 95 به جشن نيكوكاری كمک كرده بودند، بيان كرد: نيكوكاران اردبيلی همواره پيشرو در دستگيری از خانوار بی‌بضاعت هستند كه در سال‌جاری نيز قبل از آغاز جشن نيكوكاری به ياری نيازمندان شتافته‌اند.

مديركل کمیته امداد استان اردبيل با اعلام اينكه جشن نيكوكاری در روزهای 16، 17 و 18 اسفند ماه برگزار می‌شود، گفت: اين جشن چهارشنبه 16 اسفند ماه در مدارس سراسر استان، پنجشنبه 17 اسفند ماه در پايگاه‌های كميته امداد در سطح شهر و جمعه 18 اسفند ماه در ميعادگاه‌های نماز جمعه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اينكه 200 پايگاه ثابت و سيار برای برگزاری هر چه با شكوه‌تر جشن نيكوكاری در نظر گرفته شده است، اعلام كرد: خيران می‌توانند با مراجعه به پايگاه‌ها و مراكز نيكوكاری در سطح استان كمک های نقدی و غيرنقدی خود را به دست خانوار مستمند برسانند.

دشتی با بيان اينكه 170 هزار پاكت جشن نيكوكاری نيز بين دانش آموزان اردبيلی توزيع شده است، افزود: درصدد هستيم با ترويج سنت‌های حسنه اسلامی در بين كودكان و نوجوانان، ياری ‌رسانی به نيازمندان را از همان دوران كودكی به آنها بياموزيم.

مديركل کمیته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه بهره‌گيری از ظرفيت گسترده طلاب و روحانيون می‌تواند در ترويج فرهنگ انفاق و احسان در جامعه بسيار مؤثر واقع شود، گفت: با همياری مضاعف روحانيون و طلاب، فرهنگ كمک به ديگران در جامعه نهادينه خواهد شد كه كميته امداد با فراهم كردن زمينه‌های همكاری تلاش دارد گام‌های بلندتری را برای دستگيری از اقشار آسيب‌پذير بردارد.

وی با بيان اينكه روحانیون و طلاب با تبلیغات خود موجب ارتقای همبستگی اجتماعی و افزايش چشمگیر كمک های مردمی در سطح جامعه می‌شوند، بيان كرد: روحانيون نقش بسيار مهمی را در تبليغ و ترويج سنت‌های حسنه اسلامی ايفا می‌كنند كه اين امر موجب هم‌افزايی و مشاركت همه جانبه خيران برای دستگيری از نيازمندان شده است.

در ادامه اين ديدار، حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدير حوزه علميه استان اردبيل با اشاره به اينكه 80 روحانی مستقر در روستاهای بزرگ و فعال استان، در تبليغ و ترويج فرهنگ احسان و نيكوكاری با كميته امداد همكاری خواهند كرد، گفت: روحانيون مجرب و متخصص در 40 مدرسه تيزهوشان و استعدادهای درخشان استان در مقطع دبيرستان نيز ياريگر كميته امداد در جشن نيكوكاری هستند.

وی با بيان اينكه يكی از مهم‌ترين دغدغه‌های حوزه علميه ارتقای مشاركت اجتماعی كودكان و نوجوانان است، افزود: با اعزام روحانی در قالب طرح هجرت به روستاها می ‌توان حس نوعدوستی كودكان و نوجوانان را با استفاده از فرصت جشن نيكوكاری از همان دوران طفوليت ارتقا دهيم.

انتهای پيام/ح

توزیع 170 هزار پاكت جشن نيكوكاری در بين دانش آموزان اردبيلی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.