استعدادهای مهاجرین باید به فعلیت برسد/ امروز در برابر تهاجم بزرگ غرب قرار داریم

دکتر معصومی گفت: غرب با تهاجم فرهنگی و نظامی به شکار جوانان و مسلمان ها اقدام می کند و پیام شهید ایستادن در برابر اینها است.

استعدادهای مهاجرین باید به فعلیت برسد/ امروز در برابر تهاجم بزرگ غرب قرار داریمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سید عبدالحمید معصومی»، نخبه مهاجر افغانستانی در مراسم بیست و سومین سالگرد شهادت «سید علی اکبر مصباح» در فرهنگسرای انقلاب مشهد گفت: غرب با افکار فاسد و با اعمال خبیث خود ظلم بزرگی را بر دنیا روا می دارد و با تهاجم فرهنگی و نظامی به شکار جوانان و مسلمان ها اقدام می کند و پیام شهید ایستادن در برابر اینها است.

این متخصص داخلی و قلب و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: وقتی بنا است انسان از دنیا برود بهتر است به بهترین شکل از دنیا برود و بهترین شکل از دنیا رفتن شهادت است که انسان با انتخاب خود و با دعوت حضرت دوست به دیدار حضرت یار می شتابد.

وی اظهار داشت: شهید منتخب است و لذا در جهان هستی ممتاز است. شهید مقامی دارد که مقام بقیه با مقام او سنجیده می شود.

این مبلغ دینی افغانستانی گفت: هر شهیدی مقتول است و هر قتلی یک قاتلی به همراه دارد، هر قاتلی ظالم است و هر قتلی ظلم است؛ بنابراین هر وقت ما شنیدیم کسی شهید شده است یعنی ظلمی در آنجا اتفاق افتاده است، آن هم ظلمی به عظمت ریخته شدن خون یک مومن؛ لذا اگر می گوییم که ما هزاران شهید داده ایم یعنی جنایت و ظلم بزرگی بر ما رخ داده است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: پیام هر شهید برای تمام بازماندگان، مبارزه با ظلم است و این یک پیام قطعی است. هر شخصی به اندازه ای که با ظلم مبارزه می کند به همان اندازه پیام شهید را شنیده و درک کرده و به آن عمل می کند.

این متخصص داخلی و قلب عنوان کرد: امروز ما در برابر ظلم بزرگی قرار داریم که شاید به این گستردگی و وسعت در طول تاریخ نظیر نداشته است. غرب با افکار فاسد و با اعمال خبیث خود ظلم بزرگی را بر دنیا روا می دارد و با تهاجم فرهنگی و نظامی به شکار جوانان و مسلمان ها اقدام می کند و پیام شهید ایستادن در برابر اینها است.

این نخبه مهاجر افغانستانی در پایان گفت: اگرچه ما در مهاجرت مشکلاتی داریم اما در عین حال آرامش و امکانات خوبی نیز در اختیار ماست؛ استعدادهای بسیار خوبی در مهاجرین نهفته است که باید به فعلیت برسد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار