فروش خون به خاطر یک لقمه نان در آمریکا

باگذشت دو سال از آغاز مذاکرات اتحادیه‌های کارگری و ایرلاین‌های آمریکایی، تلاش برای بالا بردن حقوق کارمندان این شرکت‌ها بی‌نتیجه بوده است.

فروش خون به خاطر یک لقمه نان در آمریکابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی که ما ایرانی‌ها همواره به آمریکا به عنوان خاستگاه رفاه و ثروت نگاه می کنیم اما گزارشات موجود نشان می‌دهد اوضاع اقشار متوسط و ضعیف این کشور اصلا خوب نیست.

کارمندان شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی که بسیار شیک‌پوش هستند و به مسافران این اطمینان را می‌دهند که در طول پرواز شرایط مناسبی فراهم خواهد شد، به قدری از نابرابری حقوق رنج می‌برند که برای گذران زندگی به کمک سازمان‌های خدمات اجتماعی نیاز دارند.

اگرچه در سال 2017 شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی 1.9 میلیارد دلار سود کردند اما بسیاری از کارمندان آنها در فقر زندگی می‌کنند و مجبورند برای امرار معاش خون خود را فروخته و حتی از کوپن کمک‌های غذایی استفاده کنند.

به گزارش لس‌آنجلس‌تایمز حدود دو سال است که نمایندگان اتحادیه‌های کارگری در حال مذاکره با مقامات شرکت‌های هواپیمایی برای بهبود اوضاع دستمزد این کارگران و اجبار آنها برای ارائه خدمات بیمه‌ای مناسب هستند.

گزارشات موجود نشان می‌دهد بسیاری از کارمندان شرکت‌های هواپیمایی برای اینکه بتوانند نیازهای خود را تا سر ماه تأمین کنند به کمک مراکز ارائه‌دهنده کمک‌های اجتماعی نیازمندند.

در یک نظرسنجی از 900 کارمند شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز 27 درصد آنها اعلام کردند که بالاجبار در پناهنگاه‌هایی زندگیمی‌کنند که برای بی‌خانمان‌ها ایجاد شده است.

با گذشت دو سال از مذاکرات نافرجام اتحادیه‌های کارگری و مقامات ایرلاین‌های آمریکایی، مقامات اتحادیه‌ها مجبور شدند اوضاع کارمندان این شرکت‌ها را رسانه‌ای کرده و اعلام کنند حقوق آنها حتی زیر خط فقر است.

این کارکنان تاکنون در فرودگاه‌های شهرهای فینیکس، آریزونا، فیلادلفیا، پنسیلوانیا، اورلاندو، فلوریدا، شارلوت و کالیفرنیای شمالی بارها و بارها دست به راهپیمایی و اعتراض زدند.

یک کارمند بخش خدمات که برای یکی از شرکت‌های هواپیمایی آمریکا کار می‌کند طی مصاحبه‌ای با لس‌آنجلس تایمز گفت: در برخی موارد من با همکاران خود صحبت می‌کنم و بعضی اوقات برای آن میوه می‌آورم؛ چراکه آنها هیچ چیز برای خوردن ندارند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

کارمندان شرکت‌های هواپیمایی آمریکا برای گذران زندگی خون خود را می‌فروشند

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
آمریکا برای زندگی جهنمه
آخرین اخبار