با حضور استاندار خوزستان؛

عملیات اجرایی شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب بندرامام آغاز شد

عملیات اجرایی شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب بندرامام امروز با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و محلی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق حقیقی پور، مدیر عامل آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تکمیل خطوط انتقال، شبكه‌ های اصلی و فرعی و انشعابات خانگی فاضلاب در مناطق شهری فاز يك، گمرک، 250 دستگاه، کوی صدوقی و شهرك مقداد شهر بندر امام خمينی (ره) بیان داشت: این پروژه ها با اعتبار ٣٠٠ ميليارد ريال آغاز شدند.

وی، ارتقاء شاخص خدمات رسانی شهری در بخش دفع بهداشتی و انتقال فاضلاب را هدف از اجرای این طرح دانست و اذعان کرد: طول این پروژه 46 کیلومتر است که بعد از بهره‌ برداری قابلیت واگذاری به 3 هزار و 300 فقره انشعاب خانگی را داشته و 14 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

حقیقی پور با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث تلمبه‌ خانه‌های فاضلاب شماره 23 و 24 و خطوط ورودی و خروجی آن‌ها در شهر بندر امام خمینی (ره) اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: با اجرای طرح های مذکور هزینه بهره‌ برداری کاهش و افزایش بهره‌مندی در پی خواهد داشت.

مدیر عامل آب و فاضلاب خوزستان اجرای این طرح ها را بمنظور حفاظت از محیط زیست تلقی کرد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان و در مدت زمان 10 ماه اجرایی می‌ گردد.

صادق حقیقی پور به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و پایداری در خدمات رسانی در پروژه‌ها اشاره و اظهار کرد: اجرای سیستم نوین دفع فاضلاب در شهر بندر امام خمینی (ره)، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و پایداری در خدمات رسانی به مردم را به دنبال دارد.

مدير عامل آبفا خوزستان با اشاره به اجرايی شدن پروژه فاضلاب بندر امام گفت: بندر امام يكی از شهرهای استان است كه به دليل مسطح بودن آن بايد حتما از ايستگاه پمپاژ استفاده شود.

وی با بیان اینکه بندرامام شهری ساحلی است بیان کرد: فاضلاب شهر بندر امام بسيار حائز اهميت است و با توجه به ساحلی بودن اين شهر تصفيه فاضلاب الزامی است.

حقیقی پور در ادامه اذعان داشت: بعد از اجرای اين پروژه باقی مانده شبكه فاضلاب بندرامام ١٧ كيلومتر است و بندر امام ظرف ٣ سال آينده يكی از شهرهای هست كه شبکه فاضلاب آن قطعا تمام خواهد شد.

وی به پيشرفت 50 درصدی تصفيه خانه فاضلاب اين شهر اشاره و اظهار کرد: قطعا در سال آينده يكی از شهرهای نمونه استان در بحث جمع‌آوری فاضلاب شهر بندرامام است.

انتهای پیام/گ

آغاز عملیات اجرایی شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب بندرامام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.