کاهش جرایم در نیرو‌های مسلح استان قزوین

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی گفت: میزان جرایم در نیرو‌های مسلح استان قزوین از سال ۹۲ تا ۹۵ بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام صالحی مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در مجمع استانی پیشگیری و کاهش جرم در نیرو‌های مسلح استان قزوین افزود: این میزان کاهش با وضعیت کشوری مطابقت دارد.

حجت الاسلام صالحی افزود: نیرو‌های مسلح یکی از پاک‌ترین و متدین‌ترین نهاد‌ها و سازمان‌های موجود درکشور است و کنترل و پیشگیری جرم برای حفظ نیرو‌های خدوم و ایثارگر اجرا می‌شود.

مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی گفت: نداشتن قانون مدون و جامع، پراکندگی و ناهماهنگی بین نهاد‌های پیشگیری، غیر علمی بودن، نداشتن سیاست درست و نبود واحد متمرکز از مشکلات موجود در این زمینه است.

حجت الاسلام صالحی افزود: برای پیشگری از جرایم نمی‌توان به صورت سنتی عمل کرد بلکه باید ساختار را تغییر داد.

عضو کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات ستاد کل نیرو‌های مسلح هم در این جلسه گفت:: ریشه بسیاری از جرائم و ضرب و جرح در نیرو‌های مسلح تندخویی است که باید برای کنترل خشم برنامه ریزی شود.

سرهنگ عزیزی افزود: یکی از دلایل مهم در بروز این اتفاقات به سو مدیریت و مشکلات رفتاری در رده‌های مختلف در تعامل با زیر مجموعه بر می‌گردد.

وی اضافه کرد: ضعف عزت نفس و اختلال شخصیت از عوامل دیگر خشونت است که روحانیون و نمایندگان عقیدتی در نیرو‌های مسلح باید بر روی این موضوعات تمرکز کرده و در رفع و حل ریشه‌ای آن تلاش کنند.

عضو کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات ستاد کل نیرو‌های مسلح، رابطه و تعاملات نامناسب را از دیگر عوامل ضرب و جرح دانست و گفت:: در سیستم‌ها و مراکز علمی وآموزشی باید روابط اجتماعی تعریف گردد تا حریم‌ها حفظ شود.

سرهنگ عزیزی تاکید کرد که باید فرماندهان، روسا و مسوولان و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در همه رده‌های نظامی، دستورالعمل‌های دارای نقص را اصلاح کنند.

وی گفت:: یکی از راه‌های پیشگیری از جرم، شناخت اقوام است چراکه برخی رفتار‌ها در تعارض با فرهنگ قومیت‌ها است.

عضو کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه بیشتردرگیری‌ها در اوقات فراغت رخ می‌دهد افزود: این موضوع برای آن است که اوقات فراغت غنی سازی نشده است.

انتهای پیام/

مجمع استانی پیشگیری و کاهش جرم در نیرو‌های مسلح استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.