۴۰ طرح اشتغالزایی در خراسان شمالی عملیاتی می شود

استاندار خراسان شمالی گفت: تا پایان امسال ۴۰ طرح اشتغالزایی وارد فاز عملیاتی می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمدرضا صالحی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال خراسان شمالی گفت: تا کنون سه هزار و ۳۰۰ طرح اشتغالزایی در حوزه های مختلف بخش کشاورزی، صنعت و خدمات در سامانه کارا ثبت شده است که ۵۶ طرح به تایید کمیته های کارشناسی و فنی بررسی طرح رسیده است که باید با همکاری بانک های استان تا پایان سال جاری ۴۰ طرح وارد فاز عملیاتی شود.

وی افزود: روندکار بانک ها در فرصت باقیمانده تا پایان سال باید به گونه ای باشد که ظرف مدت بیست روز آینده پرداخت تسهیلات انجام شود، بنابراین درخواست ما از بانک ها تقلیل بازه یک ماهه بررسی توجیه اقتصادی طرح های ثبت شده به دو هفته است.

صالحی گفت: زمانی که برای معرفی طرح ها بازه زمانی مشخصی اعلام می شود باید کمیته فنی و کارشناسی جهت بررسی طرح ها از مهندسی معکوس استفاده کند و کوتاهی در این موضوع مستلزم تذکر می باشد و همچنین در تمامی موارد تفاسیرکارشناسان این کمیته از دستور عمل ها باید به نفع اشتغال استان باشد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: به دنبال تغییرات و ساختار شکنی نیستیم بلکه می خواهیم از وضع موجود به بهترین نحو ممکن جهت بهبود فضای کسب و کار استان بهره مند شویم و در این راستا بر رعایت مر قانون با نگاه تسهیل گری امور اعتقاد داریم.

وی تاکید کرد: اداره کل کار، رفاه و تامین اجتماعی استان تا پایان سال فرصت دارد تا برنامه ای منظم و مدون با هدف آمایش اقتصادی برای اشتغال را ارائه دهد تا تمامی دستگاه ها و فعالان این حوزه تا سال ۱۴۰۰ مجموعه وظایف و اقدامات خود جهت کاهش نرخ بیکاری بداند

انتهای پیام/آ

ثبت بیش از 3 هزار طرح اشتغال زایی

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.