امام جمعه اشکذر:

زنان باید حضرت ام البنین را الگوی زندگی خود قرار دهند

امام جمعه اشکذر گفت: صبر و پایداری در مقابل سختی‌ها و ایستادگی سرافرازانه در مقابل دشمنان از جمله مهمترین ویژگی‌های حضرت ام البنین بود که باید مورد توجه قشر زنان جامعه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛خطیب نماز جمعه اشکذر با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین به خصوصیات و ویژگی‌های آن بانوی بزرگوار پرداخت و گفت: شناخت شان و جایگاه مقام امامت و تسلیم بودن در مقابل آن، داشتن بصیرت و تشخیص حق از باطل، صبر و پایداری در مقابل  سختی‌ها و ایستادگی سرافرازانه در مقابل دشمنان از جمله مهمترین این ویژگی‌ها بود که باید مورد توجه قشر زنان جامعه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدرضا طالبیان به نامگذاری سالروز وفات حضرت ام البنین به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره و افزود: مادران و همسران شهدا هم با الگو قرار دادن کسانی هم، چون حضرت زهرا (س)، حضرت زینب و ام البنین سختی و مشکلات در مسیر انقلاب را با جان دل تحمل کردند و عزیزان خود را هم در این راه از دست دادند تا امروز این انقلاب اسلامی به دست ما برسد و بتواند مقتدرانه حرف خود را در دنیا و در مقابل ابرقدرت‌ها بزند.

امام جمعه اشکذر به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ارتجاع و بازگشت به سابق اشاره و خاطر نشان کرد: این سخنانی که معظم له در دیدار با مردم تبریز به آن اشاره فرمودند: در کلام معصومین هم وجود دارد به طوری که امیر المومنین به نقل کلامی از آن پرداخته است.

وی به فرمایش امام علی (ع) که چهار چیز باعث می‌شود تا انسان را به عقب بر گرداند اشاره و اظهار داشت: بی تدبیری و قرار گرفتن مدیران نالایق در منصب و امور زمامداری کشور، از بین رفتن زشتی روحیه اشرافی گری و تجمل گرایی در جامعه، عدم عبرت گرفتن از حوادث و هم چنین گرفتار غرور و خدعه و نیرنگ شدن از جمله مواردی است که می‌تواند باعث ارتجاع و بازگشت به سابق شود.

تشکیل کمیته امداد به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، و گرامی داشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری از محور‌های دیگر صحبت حجت الاسلام طالبیان در خطبه‌های نماز این هفته شهر اشکذر بود.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه اشکذر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار