عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ترامپ یک تاجر است و سیاست‌هایش را بر اساس تجارت پیش می‌برد

منصوری آرانی گفت: ترامپ در تلاش است تا از سکوت برخی کشورهای مسلمان استفاده کرده و فضا را به نفع اسرائیل تغییر دهد.

عباسعلی منصوری آرانی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شرط ترامپ برای شناسایی کشور فلسطین، اظهار‌کرد: رئیس جمهور آمریکا مدعی شد در صورتی که بیت‌المقدس پایتخت فلسطین نباشد، این کشور را به رسمیت می‌شناسد که این موضوع یک دخالت واضح در امور داخلی کشورها به شمار می‌رود و برای هیچکس قابل پذیرش نیست.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا بارها اعلام کرده که هم‌پیمان اسرائیل است و از زمان تاًسیس این رژیم نامشروع همواره از آن حمایت کرده و کمک‌های نظامی، سیاسی و اطلاعاتی زیادی از سوی ایالات متحده به تل‌آویو سرازیر شده است و این درخواست ترامپ نیز ناشی از همان حمایت مستقیم از این رژیم کودک‌‌کش است.

منصوری آرانی با بیان اینکه تل آویو و کاخ سفید هیچ گاه از هم جدا نبوده‌ و نیستند، بیان کرد: لابی صهیونیستی در واشنگتن بسیار قوی و تاثیرگذار است، به طوری که هرکس بخواهد رئیس جمهور آمریکا شود، باید به نوعی رضایت اسرائیلی‌ها را فراهم کند و در دوران ریاست جمهوری‌‌اش هم باید به طور مستقیم از این رژیم اشغالگر حمایت کند.

وی با بیان اینکه دونالد ترامپ نشان داد همواره در امور داخلی کشورها دخالت می‌کند، اظهار کرد: اگر چه گاهاً سران فلسطین در برابر خواسته‌های آمریکا نرمش نشان می‌دهند، اما مردم فلسطین هرگز در مقابل حمایت‌های ایلات متحده از اسرائیل سکوت نکرده اند و هم‌اکنون نیز در برابر این خواسته ترامپ واکنش نشان خواهند داد و هرگز این شرط را نخواهند پذیرفت.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سکوت سران برخی کشوهای اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا اشاره کرد و افزود: متاسفانه شاهد هستیم برخی کشورهای اسلامی برای اینکه حاکمیت خود را حفظ کنند نسبت به خواسته‌های ایالات متحده سکوت می‌کنند و همین باعث شده ایالات متحده روز به روز دخالتش در منطقه بیشتر شود.

منصوری آرانی تصریح کرد: کشورهای مسلمان، جامعه جهانی و حتی بسیاری از یهودیان سراسر دنیا هم این رفتار ترامپ را نمی‌پذیرند و این گونه شروط هیچ جایگاهی در بین مردم آزادی‌خواه و صلح طلب جهان نخواد داشت.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا از سکوت برخی کشورهای مسلمان استفاده کرده و فضا را به نفع رژیم صهیونیستی تغییر دهد، بیان کرد: ترامپ یک تاجر است و سیاست‌هایش را بر اساس تجارت پیش می‌برد، به طوری که ابتدا روی موضوعی فشار وارد می‌کند و در نهایت وقتی امتیازات مورد نظرش را گرفت از موضع خود عقب نشینی می‌کند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقش فرانسه و انگلیس در حمایت از برنامه‌های ترامپ، اظهار کرد: این کشورها با وساطت در موضوع فلسطین می‌خواهند کاری کنند تا مانعی بر سر راه مردم این سرزمین برای رسیدن به حقشان ایجاد کنند.

منصوری آرانی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه همه‌ کشورهای مسلمان و جامعه اسلامی است که پشتیبان فلسطین باشند و اگر مسمانان یکصدا در برابر خواسته‌های نامشروع ترامپ بایستند، بدون شک او مجبور به عقب نشینی خواهد بود‌.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار