ساخت واحدهای دامداری در چادگان برای جلوگیری از نگهداری دام در محیط شهری

معاون فرماندار چادگان گفت: با ساخت واحدهای دامداری و ساماندهی دام‌های سبک و سنگین در یک محل از ورود دام‌ها به داخل شهر کاسته و باعث زیبایی شهر می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کورش موگوئی معاون فرماندار چادگان امروز در جلسه طرح ساماندهی دام‌های شهر چادگان و رزوه، اظهار داشت: ساماندهی دام‌های شهری با توجه به تردد وسایل نقلیه و شهروندان در این دو شهر امری است ضروری که انتظار داریم مسؤولان ذی‌ربط با برنامه‌ریزی اقدام کنند.

وی افزود: با ساماندهی دام‌های سبک و سنگین در یک محل از ورود دام‌ها به داخل شهر کاسته شده و همچنین باعث زیبایی شهر نیز می‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی چادگان نیز در این جلسه بیان داشت: بیش از 11 هزار دام سبک و 350 رأس دام سنگین در منازل شهر چادگان و رزوه نگهداری می‌شود که با سامان‌دهی محل نگهداری دام‌ها در بیرون از شهرها کمک شایانی به نظافت شهر و زیباسازی آن خواهد شد.

ستار داوودند گفت: جهت جلوگیری از ورود دام به شهرهای چادگان و رزوه با ایجاد محل دام در بیرون از شهر چادگان و رزوه در یک مکان به نام کوی دامداران دام‌ها به این مکان انتقال داده می‌شود که در این محل بنا به نیاز دامداران قطعه‌های هزار و 500 متری احداث می‌شود.

وی ادامه داد: هر دامدار با مراجعه به محل و گرفتن زمین به احداث دامداری اقدام کند و با گرفتن پروانه بهداشتی دام خود را با این محل انتقال دهد؛ در این زمینه شهرداری، ادارات آب، برق، گاز و راه کمک کنند تا زیرساخت‌ها فراهم شود.

مدیر شبکه دامپزشکی چادگان همچنین مطرح کرد: شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان با مشارکت دامداران این دو شهر به احداث واحدهای دامداری اقدام خواهد کرد.

داوودند عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح این است که دام‌ها از داخل شهرها به بیرون انتقال داده شود، چون ورود دام و پراکندگی در داخل شهر باعث ایجاد مشکلاتی برای شهر از جمله نارضایتی همسایگانی که دام دارند، می‌شود؛ با اجرای این طرح کلیه دام‌ها در یک مکان جمع‌آوری می‌شود.

وی در پایان ابراز داشت: دامداران با گرفتن پروانه دامداری از جهاد کشاورزی و پروانه بهداشت از دامپزشکی شهرستان می‌توانند از وام‌های اشتغال‌زایی نیز استفاده کنند.

 

انتهای پیام/م

 

طرح ساماندهی دام‌های شهر چادگان و رزوه

برچسب ها: فرمانداری ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.