تولید گاز از پسماند های حیوانی با ساخت نیروگاه بیوگاز در برخوار

فرماندار شهرستان برخوار گفت : باتوجه به افزایش روزافزون پسماند ها، ساخت نیروگاه بیوگاز برای تولید گاز و بهره برداری از پسماند های حیوانی در این شهرستان ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسفندیار تاجمیری امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح بیوگاز شهرستان برخوار با بیان اینکه روزانه 500 تن کود از واحدهای دامپروری شهرستان برخوار تولید می شود، افزود: تولید انرژی تجدید شونده، افزایش کیفیت هوا ،‌محیط بهداشتی سالم ،‌کاهش بوهای نامطبوع و جلوگیری از آلودگی خاک و آب از مهمترین فواید اجرای طرح بیوگاز محسوب می شود.

تاجمیری از ساخت یک واحد نیروگاه بیوگاز در واحدهای دامپروری شهرستان برخوار در آینده نزدیک خبر داد و  با بیان اینکه این طرح از نظر اقتصادی و حل مشکلات زیست محیطی دامداری ها از اهمیت بالایی برخوردار است، توجه اعضا شرکت تعاونی ها و همکاری و تسریع دستگاه های اجرایی را در تمهید مقدمات و اجرای این طرح خواستار شد.

فرماندار شهرستان برخوار با اشاره به موقعیت ارتباطی و اقتصادی برخوار، از دامپروری این شهرستان به عنوان یکی از مزیت های نسبی آن نام برد و اظهار کرد: ‌65 واحد صنعتی و نیمه صنعتی و 700 واحد کوچک سنتی در شهرستان فعالیت دارند که در زمینه زیست محیطی با ملاحظاتی روبه رو هستند.

شایان ذکر است: بیش از 82 هزار و پانصد راس دام سبک و سنگین در شهرستان برخوار وجود دارد.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه هماهنگی اجرای طرح بیوگاز شهرستان برخوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.