معاون وزیر راه:

عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن رشت - قزوین امسال پایان می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی، از اتمام عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری راه آهن رشت - قزوین تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان ، خیرالله خادمی روز شنبه در بازدید از پروژه راه آهن رشت - قزوین بیان کرد: با توجه به مزایای ترانزیت ریلی و نقش اساسی آن در رشد اقتصادی کشور، یکی از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید توسعه شبکه راه‌آهن است و راه‌آهن قزوین - رشت، از مهمترین پروژه‌های ریلی حال حاضر کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی پل کیلومتر ۵۵، مهمترین بخش عملیات محور قزوین - رشت است که از روی آزادراه قزوین - رشت و جاده قدیم عبور می‌کند و هم اکنون عملیات ساخت، نصب و تکمیل سه دهانه باقیمانده پل در حال انجام است که شامل یک دهانه صد متری بر روی آزادراه قزوین - رشت و ۲ دهانه ۶۵ متری است و تکمیل شدن این پل، نقش مهمی در اتمام عملیات اجرایی راه‌آهن قزوین - رشت دارد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، حجم زیادی از عملیات اجرایی به پایان رسیده و تا ۲۵ اسفندماه جاری عملیات زیرسازی و ریل گذاری به اتمام می‌رسد.

وی افزود: تکمیل این پروژه از نظر ترانزیت کالا حتی برای کشور‌های همسایه از جمله هند، استراتژیک محسوب می‌شود و می‌تواند زمان حمل کالا به روسیه و آذربایجان را تا نصف کاهش دهد که در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی قابل توجهی خواهد شد.

خادمی در خاتمه اضافه کرد: برای احداث راه‌آهن قزوین -رشت به قیمت روز، بیش از سه هزار میلیارد تومان هزینه شده و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده تا پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

مسیر خط آهن قزوین - رشت ۱۶۴ کیلومتر است و ساخت آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده؛ این مسیر در قالب هشت قطعه کار می‌شود.

این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه ۱۰ میلیون تن بار و سه میلیون مسافر را جابه جا کند.


انتهای پیام /پ

 

راه‌آهن رشت - قزوین

 

برچسب ها: حمل و تقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
۲ خطه کردن راه آهن اراک قم
Iran (Islamic Republic of)
مسافرا
۲۲:۵۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
با این عجله کاری وشتاب در پایان چند ماهه اجرای پروزه پس از سالها از شروع کار باعث نشود تا یک کار فوتی وفوری تحویل دهند