«راهپیمایی سفید» زنان در پایتخت گینه بدون حضور مردان

زنان حزب اصلی مخالف رئیس جمهور گینه از مردان خواستند چهارشنبه آینده در مدتی که زنان راهپیمایی سفیدی را برای متوقف کردن خشونت‌های پلیس برگزار می‌کنند، از خانه‌های خود خارج نشوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­زنان حزب اصلی مخالف "آلفا کنده"، رئیس جمهور گینه روز شنبه از مردان خواستند روز چهارشنبه آینده در مدتی که زنان «راهپیمایی سفیدی» را برای متوقف کردن خشونت‌های پلیس برگزار می‌کنند، از خانه‌های خود خارج نشوند.

زنان حزب اصلی مخالف گینه برای متوقف کردن خشونت‌های پلیس که منشاء مرگ شمار زیادی از تظاهرکنندگان بوده است، این راهپیمایی را برگزار می‌کنند.

ماریاما تاتا باه، نماینده پارلمان در کنگره اتحاد نیرو‌های دموکراتیک گینه به رهبری سلو دالین دیالو (Cellou Dalein Diallo)، نخست وزیر سابق گینه اعلام کرد «نخستین شرط که از مردان خواسته می‌شود، این است که هیچ یک در این روز از خانه‌ها خارج نشوند».

گینه از آغاز ماه با برگزاری تظاهراتی مواجه است که در جریان آن‌ها دست کم ۱۵ نفر کشته اند که برخی از آن‌ها بر اثر اصابت گلوله‌های نیرو‌های امنیتی جان باخته اند. این تظاهرات و اعتراضات با انتخابات محلی چهارم فوریه که اتحاد نیرو‌های دموکراتیک گینه به نتایج آن اعتراض کرده است و به بحران آموزشی که از سه هفته پیش با دعوت به اعتصاب عمومی یک اتحادیه قدرتمند آغاز شده است در ارتباط هستند. این اعتصابات روز ۲۶ فوریه پایتخت گینه را به «شهری مرده» تبدیل کرده بود.

به گفته مخالفان در آن روز یک مرد جوان به دست ژاندارم‌ها کشته شده که قرار است روز دوشنبه به خاک سپرده شود. این نماینده پارلمان در ادامه تاکید کرد آن روز «هیچ مردی نباید بیرون» باشد. نه فعالان، نه ژاندارم و نه پلیس یا نظامی، هیچ یک از آن‌ها نباید بیرون باشند.

وی افزود «اگر این اقدام برای امنیت ما است، ما خودمان آن را انجام خواهیم داد». از زنان نیز دعوت شده است «لباس‌های سفید رنگ به همراه روسری‌های قرمز» بپوشند.

این نماینده مخالف افزود «حکومت آلفا کنده باید متوقف شود، باید نیرو‌های امنیتی از خشونت دست بردارند، چون همه کسانی که در برابر آن‌ها قرار دارند، برادران و خواهران آن‌ها هستند».

انتهای پیام/

تظاهرات سفید زنان در پایتخت گینه

برچسب ها: آفریقا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار