آغاز عملیات تجهیز کارگاه معدن فسفات چرام

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی از آغاز رسمی عملیات تجهیز کارگاه معدن فسفات چرام خبر داد.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج ؛  عدل هاشمی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده از طریق مسئولان و متولیان امر عملیات تجهیز کارگاه فسفات چرام به طور رسمی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه پس از بازدید حضوری وزیر صنعت، معدن و تجارت، عملیات دیوار کشی و تجهیز کارگاه معدن فسفات چرام توسط شرکت ایمیدرو آغاز شد، عنوان کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شناخته‌شده به عنوان ایمیدرو، شرکت هلدینگ دولتی فعال در بخش معدن ایران بوده که اکتشاف و بهره‌برداری معدن فسفات چرام را بر عهده گرفته است.

نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعال سازی و بهره برداری از معدن فسفات چرام یکی از وعده‌های داده شده به مردم حوزه انتخابیه‌ام بوده که با همکاری دولت و پیگیری‌های انجام شده محقق شد.

هاشمی‌پور با تاکید بر اینکه معدن فسفات چرام از نظر میزان ذخیره و عیار بالا در کشور منحصر به فرد است، ادامه داد: برآورد معدن فسفات چرام 80 میلیون تن با عیار 8.5 تا 9 درصد است.

وی با تاکید بر اینکه ارز آوری و سود دهی بالای این طرح اقتصادی و تولیدی و برگشت سریع سرمایه از دیگر مزیت‌های این طرح است، تصریح کرد: عملیات اکتشافی این معدن در سال 1349 آغاز شد و در سال 1372 به پایان رسید.

انتهای پیام/ش

عملیات تجهیز کارگاه معدن فسفات چرام آغاز شد

برچسب ها: نماینده مجلس ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.