ضمن تایید پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود؛

آمانو: شکست برجام «یک زیان بزرگ» خواهد بود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام تأیید کرد که ایران تا به امروز به اجرای تعهدات هسته‌ای خود مطابق برجام پایبند بوده است.

آمانو مجدداً پایبندی ایران به برجام را تایید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست فصلی شورای حکام این آژانس تأیید کرد که ایران تا به امروز به اجرای تعهدات هسته‌ای خود مطابق برجام پایبند بوده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گفت شکست توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی «یک زیان بزرگ» خواهد بود.

آمانو افزود: «آژانس از ایران خواسته شفاف‌سازی‌های بیشتری درباره طرح‌های مرتبط با توسعه چرخه سوخت هسته‌ای مربوط به پیشران هسته‌ای کشتی ارائه دهد».

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست فصلی شورای حکام آژانس که از امروز در وین آغاز بکار کرده است در نزد نمایندگان کشورهای عضو گفت: آژانس بیش از دو سال است که نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران تحت برجام را انجام می دهد.

یوکیا آمانو افزود: برجام دستاوردی مهم برای راستی‌آزمایی است و می توانم بگویم که امروز ایران تعهدات مرتبط هسته‌ای خود را اجرا کرده است.

وی گفت: لازم است که ایران به اجرای این تعهدات بطور کامل ادامه دهد. اگر برجام شکست می‌خورد، این مسئله شکست بزرگی برای راستی‌آزمایی هسته‌ای و چندجانبه‌گرایی به حساب می‌آمد.

آمانو در خاتمه با بیان اینکه آژانس به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده تحت توافق پادمان‌ها ادامه می‌دهد، تاکید کرد آژانس به همه سایت‌ها و اماکنی در ایران که نیازمند بازید بوده‌اند، دسترسی داشته است. 

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین در یک نشست خبری در حاشیه برگزاری نشست فصلی شورای حکام گفت:آژانس هم‌اکنون قوی‌ترین رژیم راستی‌آزمایی را در ایران دارد و حجم بازرسی‌ها از سال ۲۰۱۳ دو برابر شده است.

وی همچنین تصریح کرد که آژانس از ماه ژانویه ۲۰۱۶ از بیش از ۱۹۰ ساختمان در ایران بازدید کرده و  صدها هزار تصویر توسط دوربین‌های پیشرفته نظارتی جمع‌آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

گفتنی نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از ظهر امروز دوشنبه با قرائت بیانیه مقدماتی یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس در وین آغاز بکار کرد.

انتهای پیام/

تایید پایبندی ایران به برجام از سوی آمانو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
مرگبر امریکا .السعود .اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
برو به جهنم آمانوی دستنشانده!‏
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
تا دیروز که گفته میشد این یک تعهد بین المللی هست و کسی نمیتونه از بین ببردش.
الان که همه مقابل ترامپ فقط بیانیه میدن که از بین رفتنش ضرره!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
زنده باد ایراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
خدا دشمنان اسلام را نابود کند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
زنده باد وطنم ایران . انرژی هسته ای حق مسلم ماست
آخرین اخبار