حواشی پررنگ‌تر از متن افتتاح نمایشگاه موزه لوور در تهران

مراسم افتتاحیه نمایشگاه موزه لوور در موزه ملی ایران، با حواشی بسیار زیادی همراه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افتتاح نمایشگاه موزه لوور در تهران به گفته مسئولان یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که در عرصه موزه‌داری کشورمان رخ داده است. این اتفاق نشان می‌دهد مسئولان بزرگ‌ترین و معتبرترین موزه‌های جهان به امنیت ایران و موزه‌های آن اطمینان پیدا کرده‌اند.

مارتینز، رئیس موزه لوور فرانسه نیز در همین راستا در نشست خبری افتتاح نمایشگاه موزه لوور در تهران در پاسخ به خبرنگاری که پرسید با توجه به دو سفری که به ایران داشتید، میزان رعایت استاندارد‌های جهانی را در موزه‌های کشورمان چگونه دیدید، اظهار کرد: موزه ملی ایران موزه بسیار بزرگی است و همه استاندارد‌ها به خوبی در اینجا رعایت می‌شود.

حواشی افتتاح نمایشگاه موزه لوور در تهران به روایت قلم

این در حالی است که مراسم افتتاحیه نمایشگاه موزه لوور در تهران چیز دیگری را نشان می‌داد؛ مراسم افتتاحیه نمایشگاه موزه لوور در تهران با نزدیک به ۴۵ دقیقه تأخیر آغاز شد البته مجری مراسم در توجیه این تأخیر گفت: همگان برای برگزاری مراسم افتتاحیه در انتظار آمدن وزیر امور خارجه فرانسه هستند.

با برگزاری مراسم پس از خوشامدگویی جبرئیل نوکنده، رئیس کل موزه ملی شاهد سخنرانی مارتینز، رئیس موزه لوور فرانسه بودیم. البته سخنرانی وی بدون مترجم بود و حاضران ایرانی مراسم آنچنان که باید و شاید از مفهوم سخنرانی وی مطلع نشدند. این امر در خصوص سخنرانی لودریان وزیر امور خارجه فرانسه نیز صدق می‌کرد.

حواشی افتتاح نمایشگاه موزه لوور در تهران به روایت قلم

اما در میانه برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه موزه لوور در تهران، شاهد تلاش برخی افراد برای باز کردن درب سالن همایش‌های موزه ملی بودیم. شدت این کار به حدی بود که برخی از مهمانان فرانسوی به عقب برگشتند و به درب نگاه کردند.

حواشی افتتاح موزه لوور در تهران تا اندازه‌ای زیاد بود که علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخشی از سخنرانی خود گفت: امید است که ایرانیان سنت میزبانی خود را به درستی به جای آورند.

حواشی افتتاح نمایشگاه موزه لوور در تهران به روایت قلم

یادآور می‌شود؛ حجم ورود اقشار مختلف جامعه به موزه ملی در زمان افتتاح نمایشگاه موزه لوور در تهران به اندازه‌ای بود که در زمان افتتاح رسمی نمایشگاه به خبرنگاران نیز اجازه ورود به بخشی که آثار در آنجا به نمایش گذاشته شده بودند را ندادند و در جواب گفتند «حجم مراجعه‌کنندگان زیاد بود و خبرنگاران کارت ویژه خبرنگاران مراسم را نداشتند. بنابراین در‌ها را بستیم تا مسئولان ایرانی و فرانسوی به راحتی نمایشگاه را افتتاح کنند و آثار را ببینند.»

حواشی افتتاح نمایشگاه موزه لوور در تهران به روایت قلم

به نظر می‌رسد فراخوان اینستاگرامی برخی خبرنگاران شهری مطلع از برگزاری افتتاحیه نمایشگاه موزه لوور در تهران، باعث مراجعه حجم زیادی از اقشار مختلف جامعه به موزه ملی در زمان برگزاری مراسم افتتاحیه بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه موزه لوور در تهران از ۱۴ اسفند ماه سال جاری به مدت ۴ ماه پذیرای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی خواهد بود.

انتهای پیام/

 

در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه موزه لوور در تهران چه گذشت؟

 

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار