در پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛

کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۹۶ تصویب شد

کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۹۶ در پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران تصویب شد.

کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۹۶ تصویب شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران موضوع اصلاحیه بودجه 96 شهرداری تهران مطرح شد.

مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تقاضای جابه جایی 760 میلیارد تومان اعتبارات در بودجه 96 را داشته است، گفت: این اتفاق عادی است و در سال گذشته این رقم 3 برابر بود.

حبیب زاده گفت: باید برای این رقم‌ها توجیه قانونی داشته باشند، این موضوع مربوط به شورای گذشته است و در حال حاضر 760 میلیارد تومان هزینه کرده‌اند و در تلاطم قانونی کردن آن هستند.

در ادامه سالاری نیز مخالفت کرد و گفت: تغییرات در بودجه طبیعی است، اما باید گزارش علت آن را به شورا بدهند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بودجه سال 96 شهرداری، 5 میلیارد تومان کمک به امنیت شهر اختصاص یافته بود، گفت: در حال حاضر این رقم با رشد ۴۰۰ درصدی به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

سالاری با اشاره به بلااستفاده بودن شهرآفتاب گفت: با این وجود ۲۰۰ میلیارد تومان برای این محل در سال جاری هزینه شده است، پس چرا نتیجه را نمی بینیم؟

سالاری خطاب به الویری و با تاکید بر اینکه چون شهرداری انجام داده دلیل نمی شود به آن رای دهیم، گفت: اگر به این لایحه رای دهیم شهرداری از این پس هرکار خواست انجام می دهد و سپس به فکر تصویب آن می افتد.

فراهانی موافق لایحه اصلاحیه بودجه ۹۶ بود و گفت: درخواست جابه جایی 5 درصد از بودجه 96 شده است، این در حالی است که شهردار اختیار جایه جایی 10 درصد در ردیف ماموریت‌ها را دارد.

فراهانی خطاب به سالاری گفت: ردیف کمک به امنیت تهران مربوط به اهدای 4 هزار و 100 کارت شناور طرح ترافیک به پلیس راهور بوده است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از هزینه کرد‌ها هم مربوط به پروژه‌های تملک دارایی در حوزه‌های مختلف می‌شود که کمک شایانی در بهبود کیفیت زیست انسانی محسوب می‌شود.

پندار نماینده شهرداری در شورای شهر تهران با اشاره به اختلاف موجود بین شورای شهر قبلی با شهرداری گفت: بسیاری از ردیف های بودجه پیشنهاد شهرداری را نصف کردند و نزدیک به 20 میلیارد تومان از کل بودجه کاهش دادند.

نماینده شهرداری در شورای شهر تهران گفت: همه ساله کارت هایی به ارگان های مختلف برای تردد در طرح ترافیک داده می شد، اما شورای چهارم این مصوبه را تایید نکرد.

وی افزود: این در حالی رخ داد که تا آن لحظه 4100 کارت شناور به پلیس راهور داده شده بود.

پندار با اشاره به شهر آفتاب گفت: قرار بر این بود که شهرآفتاب به شهروند واگذار شود، اما این اتفاق نیفتاد و 150 میلیارد تومان از بدهی های قبلی شهرداری در این زمینه و 50 میلیارد تومان بر اساس صورت حساب جدید به این رقم اضافه شده است و در حال حاضر 200 میلیارد تومان ردیف اعتبار برای آن در نظر‌ گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار