اعطا مطرح کرد؛

تصویب‌ 730 میلیارد تومان جابجایی در سقف بودجه 96 شهرداری تهران/ اصلاح‌ مصوبه‌ برج‌ باغ در دستور کار شورای شهر‌

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: 730 میلیارد تومان جابجایی در سقف بودجه 96 شهرداری تهران به تصویب رسید‌.

تصویب‌ 730 میلیارد تومان جابجایی در سقف بودجه 96 شهرداری تهران/ اصلاح‌ مصوبه‌ برج‌ باغ در دستور کار شورای شهر‌به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا‌ سخنگوی شورای شهر تهران در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران‌ با اشاره به اینکه دو موضوع در دستور کار این جلسه بود، اظهار کرد: پیشنهاد لایحه اصلاح بودجه 96 شهرداری تهران مطرح شد. طبق این لایحه، 760 میلیارد تومان در سقف بودجه مصوب‌ جابجایی وجود داشت و با بررسی بندهای این لایحه‌، 730 میلیارد تومان از این رقم به تصویب رسید.

وی افزود: درباره‌ 30 میلیارد تومان از این رقم‌ اعضای شورا اختلاف‌ نظر داشتند و به تصویب‌ نرسید‌. لازم به ذکر است، تمام این موارد در تفریق‌ بودجه گزارش خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر در سال 94 مصوبه‌ای تحت عنوان منابع مالی مورد نیاز در مورد تأسیسات آب شهری تهران داشته است، گفت:  این پیشنهاد در شورا مطرح شده است و پس از آن باید به تصویب وزیر نیرو برسد‌ که در حال حاضر بخشی از موضوع‌ بررسی شد.

اعطا با اشاره به مصوبه برج باغ گفت: اصلاح مصوبه برج باغ در دستور کار شورای پنجم شهر تهران است.

وی با تأکید بر اینکه در ابتدای کار شورای پنجم بارها در مورد‌ باغات صحبت شده است، گفت: در کمیسیون، جزئیات طرح برج باغ بررسی شده است‌ و توسط شهردار وقت به شورا رسید و شورا نیز آن را تصویب کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: این مصوبه‌ سوء کارکرد‌ داشته است‌ و عامل تخریب بخش عمده‌ای از باغات است.

اعطا با اشاره به اینکه پیشنهاد حذف این مصوبه در دستور کار است، گفت: مسئله اینجاست که پس از تصویب این طرح مطلبی با همین مضمون به طرح جامع تهران اضافه شده است.

وی در ادامه افزود: بر این اساس همزمان با حذف مصوبه‌ مذکور باید پیشنهادی به شورای عالی شهرسازی‌‌ برای جایگزینی‌ پیوست‌ 3 طرح جامع بدهیم‌.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پیشنهاد شورای چهارم درباره صیانت‌ از باغات پیشنهاد خوبی بوده است، گفت: در پیشنهاد شورای چهارم بندهای مؤثری لحاظ‌ نشده بود و با بررسی‌های انجام شده پیشنهادی فراتر از آن را در جلسه شورا مطرح می‌کنیم.

اعطا درباره افزایش قیمت بلیت مترو گفت: با توجه به اینکه پرداخت یک سوم از مبلغ بر عهده شهروندان است، در تلاش هستیم تا این رقم محقق شود.

وی با اشاره به اینکه این رقم بیش از نرخ تورم است، گفت: افزایش 25 درصدی بلیت مترو چون به رقم پایینی‌ تعلق‌ گرفته است، محسوس نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان تأکید کرد: این افزایش به نفع شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/

صحبت‌های اعطا در پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار