رئیس اداره نظارت بربهداشت عمومی دامپزشکی کرمان؛

نظارت وکنترل بربهداشت محصولات دامپزشکی استان

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز سال ۹۷ خبر داد.

نظارت وکنترل بربهداشت محوصلات دامپزشکی استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ، مینا قاضی زاده بیان داشت: با عنایت به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز و افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، اداره کل دامپزشکی استان به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان با برنامه ریزی دقیق بعمل آمده، اقدام به اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروز از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۶ لغایت ۱۴ فروردین ۹۷ می‌نماید.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به سازماندهی تعداد ۶۷ اکیپ ثابت و سیار در قالب ۷۰ نفر دکتر دامپزشک و بازرس بهداشت گوشت در دو شیفت کاری از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ دراین ایام اعلام نمود: اماکن تحت پوشش شامل کلیه واحد‌های توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از قصابی و مرغ و ماهی فروشی و همچنین رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها و کلیه اماکنی که از فراورده‌های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می‌شود و همچنین خودرو‌های ویژه حمل فراورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی و کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی فراورده‌های خام دامی می‌باشد.

دکتر قاضی زاده ضمن بیان همکاری و هماهنگی با سایر ادارات از جمله معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و. در اجرای نظارت‌های مشترک گفت:: از کلیه همشهریان عزیز تقاضا داریم که مواد خام دامی مورد نیاز اعم از گوشت، مرغ، ماهی و ... را از مراکز معتبر مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نموده و از خرید ماهی و میگو از افراد دوره گرد که در معابر اقدام به فروش می‌نمایند جداً خود داری کرده و در هنگام خرید گوشت نیز بایستی حتماً به مهر و برچسب معتبر دامپزشکی برروی لاشه‌ها که نشانه تائید و بازرسی تحت نظارت دامپزشکی می‌باشد توجه کنند.

وی در ادامه افزود:همشهریان در هنگام خرید مرغ نیز به درج کد بهداشتی دامپزشکی کشتارگاه و تاریخ تولید و انقضاء دقت نمایند.

مسئول ساماندهی اکیپ‌های نظارت دامپزشکی استان کرمان با اعلام اینکه سلامت فرآورده‌های خام دامی از سیاست‌های برنامه ریزی شده در راستا تامین و پایداری امنیت غذایی می‌باشد، خاطرنشان کرد: اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان، نهایت سعی خود را در راستای تحقق این مهم و ارتقا سطح بهداشت به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

تشدید نظارت برتوزیع فراورده های دامی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار