10 هزار پلیس زن افغان در سال آینده استخدام خواهند شد

وزیر امور داخله افغانستان در مراسم تجلیل از هشتم مارچ اعلام کرد که این وزارت در جریان سال پیش رو ۱۰ هزار پلیس زن استخدام خواهد نمود.

10 هزار پلیس زن افغان در سال آینده استخدام خواهند شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور داخله افغانستان در مراسم تجلیل از هشتم مارچ اعلام کرد که این وزارت در جریان سال پیش رو ۱۰ هزار پلیس زن استخدام خواهد نمود.

ویس احمد برمک، وزیر امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان بیان داشت که بر اساس استراتژی که این وزارتخانه برای سال ۹۷ روی دست گرفته قرار است، ۱۰ هزار زن در صفوف پولیس ملی  جذب شوند.

وی بیان داشت که رایزنی‌ها با نهادهای مختلف از جمله کمیسیون حقوق بشر و نهادهای مدنی در مرکز و ولایات جریان دارد که چگونگی افزایش جذب زنان در صفوف پلیس مورد بررسی قرار گیرد.

آقای برمک گفت که هنوز هم حضور زنان در میان نیروهای امنیتی در کشور یک تابوی بزرگ اجتماعی تلقی می‌شود، خانواده از رفتن دختران شان درنهادهای امنیتی کمتر استقبال می‌کنند و نیاز است که این تابو شکسته شود.

وی مشکل نبود مصوونیت کافی برای زنان در ادارات به ویژه سکتور امنیتی را یکی از دلائلی خواند که در گذشته سبب استقبال کمتر زنان در پیوستن به این سکتورها بوده، اما تاکید کرده که در پالیسی‌های جدید تامین مصوونیت کاری زنان در وزارت داخله از اولویت های جدی بوده و روی آن کارهای جدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار