غنی: انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در زمان تعیین شده برگزار می شود

رئیس جمهور افغانستان گفت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در زمان مشخص آن، امری اجتناب ناپذیر است.

اشرف غنی: انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در زمان تعیین شده برگزار می شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان امروز (چهارشنبه 16 حوت) در مراسم آغاز هشتمین سال کاری مجلس افغانستان گفت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در زمان مشخص آن، امری اجتناب ناپذیر است.

وی در این مراسم بر برگزاری به موقع انتخابات تاکید کرد و بیان داشت: اعضای کمیسیون انتخابات باید از سیاسی شدن کارهایشان جلوگیری کنند و حکومت از آنان در این راستا پشتبانی می‌کند.

وی افزوده که برگزاری انتخابات شفاف و عاری از تخطی مشروعیت نظام را تقویت می‌کند و سبب باورمندی مردم به قانون می‌شود.

اشرف غنی گفت که برای حفظ بی‌طرفی و عدم مداخله در کارهای کمیسیون مستقل انتخابات، خودش، رئیس اجرائی و سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری از دیدارهای شخصی با اعضای کمیسیون خودداری کرده اند.

رییس جمهور افغانستان در این مراسم بار دیگر از طالبان خواست تا به پروسه صلح ملحق شوند. وی از کنفرانس دوم کابل نیز یاد کرد و گفت طرحی که در این کنفرانس ارائه شد خواسته تمامی مردم افغانستان بود.

اشرف غنی همچنین گفت، در حال حاضر درآمد ملی کشور ۲.۲ میلیارد دالر است، اما مصارف نیروهای امنیتی ۵ میلیارد دالر است و باید ما درآمد خود را به ۸ میلیارد دالر برسانیم.

وی گفت برای رسیدن به این هدف باید از منابع پنهان کشور خود استفاده کنیم و در گمرکات و دیگر چشمه‌های عایداتی کشور اصلاحات آورده شود.

وی همچنان بر ضرورت مدیریت آب‌های این کشور، استفاده درست و قانونمند از معادن، جلوگیری از غصب زمین، بازگشت مهاجرین از کشورهای بیرونی، افزایش صادرات میوه‌های تازه و خشک، گسترش روابط با کشورهای منطقه و اصلاحات در معارف و تحصیلات عالی نیز تاکید کرد.

رییس جمهور افغانستان افزود که منافع ملی افغانستان پایدار است و سیاست‌های منطقه‌ای کابل نیز اتصال منطقه‌ای است و با هیچ کشوری دشمنی ندارد و می‌خواهد تبدیل به چهار راه منطقه‌ای شود.

اشرف غنی در این مراسم از برنامه ۴ ساله امنیتی نیز یاد کرده و گفت این برنامه در حال تطبیق شدن است و در سال آینده نتیجه آن دیده خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.