خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) آیینه تمام‌نمای اخلاق بود، گفت: آن حضرت الگوی صبر و استقامت برای تمامی مسلمانان جهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی عزیزی در ویژه برنامه‎های جشن ولادت با سرسعادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی افزود: ابعاد شخصیت والای حضرت زهرا(س) بسیار گسترده و وسیع است که تنها در سایه تأمل و ژرف‌اندیشی می‏توان به جوانب گسترده شخصیتی آن حضرت پی برد.

وی گفت: مطالعه و تحقیق پیرامون محورهای معنوی و الهی، علم و دانش و مبارزات سیاسی و اجتماعی آن حضرت ما را در رسیدن به هدف یاری می‏دهد.

این استاد حوزه افزود: حضرت زهرا(س) هم در اعتقادات، هم در اخلاق، هم در حقوق، هم در فقه مطالب فراواني را فرمودند و عمل كردند و تعليم دادند، لذا ما موظفيم به اين بانو اقتدا كنيم و به دستورات‏شان عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه این بانوی عظیم الشان از لحاظ عبودیت بسیار والا مقام بودند، گفت: این بانوی بزرگوار در تمام ابعاد زندگی آن چنان خداگونه قدم گذاشت که انوار جلال و تجليات جمال ذات احديت در آينه جانش انعکاس يافت و مقام والای عصمت را از خداوند با نزول آيه تطهير دريافت کرد.

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: حضرت زهرا(س) اطاعت از خدا را آنچنان در زندگی خود متجلی کرد که رضای او رضای پيامبر(ص) و رضای خدا و غضب او غضب پيامبر(ص) و خشم و غضب خدا شد.

انتهای پیام// م.م

برگزاری ویژه برنامه های ولادت حضرت فاطمه(س) در حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.