استاندار خراسان رضوی گفت:ارائه خدمات به زائران بارگاه منور رضوی، توام با حفظ عزت و کرامت آنان باید به بهترین نحو انجام شود.

ارائه خدمات به زائران باید به بهترین نحو انجام شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان درجلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با بیان اینکه هدف اصلی ستاد خدمات سفر ایجاد رفاه، امنیت و آرامش برای زائران و مجاوران رضوی است افزود: باید تمامی دستگاه‌ها  که نقش مهمی در ارائه خدمات مناسب به زائران نوروزی دارند؛ از مبادی ورودی استان برنامه ریزی کنند.


وی گفت: باید بتوان از آغاز حرکت زائران خدمات را به آنان ارائه داد که برای این مهم می‌توان از فضای مجازی بهره گرفت و امسال شهرداری اقدامات مناسبی را در این خصوص برنامه ریزی کرده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ایده ایجاد پنجره واحد در ستاد خدمات سفر، خاطر نشان کرد: اجرایی شدن این طرح، ارتقا عملکرد ستاد و برنامه‌های آن را در پی دارد چرا که مهمترین اولویت در این ایام که پیش بینی ورود بیش از هشت میلیون زائر در زمانی محدود به استان می‌شود، ارتقا هماهنگی بین دستگاهی است.

رشیدیان افزود: این هماهنگی از نقطه محوری این خدمات که آستان قدس رضوی است تا شهرداری و بقیه دستگاه‌های اجرایی امری ضروری است و اگراشکالی هم وجود داشته باشد باید با راهکار‌های مناسب در سایه تعامل مرتفع شود.

وی با قدردانی از تلاشی که در موضوع ایجاد شهرهوشمند انجام شده است، گفت: باید از مبادی حرکت زائران به سمت مشهد خدمات مورد نیاز و اطلاعات لازم برای این سفر از موضوع اقامت تا حمل و نقل برون و درون شهری و مسیر‌ها و ... را در فضای مجازی در اختیار آنان قرار دهیم تا بر این اساس برنامه ریزی کنند.

رشیدیان اقدام شهرداری برای ایجاد ۳۰ هزار پارکینگ به ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی و ارائه امکانات حمل و نقل شهری برای جابه جایی سهل و آسان زائرن به حرم مطهر قابل تقدیر خواند.

وی تامین و افزایش حدود ۲۰۰ دستگاه خودرو اعم از اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل مرکزی شهر در این ایام را موجب تحول در حوزه ارائه خدمات به زائران دانست.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه خط یک و دو قطار شهری هم موجب شده تا سطح خوبی از خدمت به زائران رضوی ارائه شود، ابراز امیدواری کرد: با تسریع در اجرای خط سه، قطار شهری به حرم رضوی اتصال یابد.

رشیدیان بر معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرستان‌ها و توسعه گردشگری در طول مناطق مختلف و مسیر‌های تردد زائران تاکید و عنوان کرد: باید از ظرفیت ۲۸ میلیوون زائر و مسافر به تناسب جاذبه‌های هر منطقه و شهرستان بهره برد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: نباید در طول ایام نوروزی در موقعیت‌های خاص، چون بارندگی و برف و سرما غافلگیر شوند.

رشیدیان گفت: باید همه بخش‌ها و ظرفیت‌های استان با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی آماده باشد ضمن آنکه در شرایط اضطراری از همه توان و ظرفیت استان حتی نیرو‌های مسلح هم می‌توان برای مدیریت شرایط بهره برد، اما اولویت ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی است.
 
انتهای پیام//ا.س
 

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.