رئیس کل دادگستری خراسان رضوی؛

اولویت‌های دستگاه قضایی حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع از اولویت‌های دستگاه قضایی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین مظفری در دیدار با اعضاء دبیرخانه مرکزی حقوق شهروندی قوه قضائیه ضمن تأکید بر وظیفه نظارتی دستگاه قضایی در جهت حسن اجرای قوانین؛ بر پیشگامی دستگاه قضایی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی از ناحیه قوه قضائیه در زمینه حفظ حقوق شهروندی افزود: رعایت دقیق مبانی شرعی و موازین قانونی مهمترین سازوکار برای حفظ حقوق شهروندی است که به طور ویژه مورد اهتمام مجموعه قضایی استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میثاق ملی گفت: این قانون به عنوان یک قانون مترقی متضمن حقوق اساسی جامعه بوده و بخش قابل ملاحظه‌ای از قانون اساسی ما به حقوق ملت، آزادی‌های مشروع و حقوق شهروندی اختصاص یافته است.
 
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: براین اساس برای هر بخش در زمینه حفظ حقوق شهروندی وظایف و تکالیفی به وجود آمده و قوه قضائیه به ویژه در سال‌های اخیر در این زمینه پیشرو و پیشگام بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به برخی اقدامات صورت پذیرفته توسط ستاد مدیریت مجموعه قضایی استان در زمینه حفظ حقوق شهروندی خاطر نشان کرد: در این زمینه طبق مبانی شرع و موازین قانونی اقدامات تخصصی بسیار خوبی  صورت پذیرفته که براین اساس عده‌ای از همکاران به دلیل حسن عملکرد مورد تقدیر قرار گرفته اند.
 
انتهای پیام//ا.س
 

دیدار با اعضاء دبیرخانه مرکزی حقوق شهروندی قوه قضائیه با رئیس کل دادگستری خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.