رئیس کل دادگستری خراسان رضوی؛

بایددر مجازات حبس توجه ویژه‌ای به احکام اسلامی داشته باشیم

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: باید در تمامی زمینه‌ها به ویژه در زمینه کیفر و مجازات از جمله مجازات حبس توجه ویژه‌ای به احکام اسلامی داشته باشیم.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام والمسلمین مظفری در گردهمایی تشریح دستاورد‌های اجرای مجازات‌های جایگزین حبس در مجتمع قضایی ولایت مشهد  با اشاره به موازین اصولی دین اسلام در زمینه‌های مختلف افزود: موارد حبس باید محدود بوده و هم از جهت فراوانی و هم از جهت شیوه‌ها باید بازگشتی به اصول و احکام اسلامی داشته باشیم؛ و براین اساس نباید به خاطر هر مسئله‌ای جرم انگاری شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه خاطر نشان کرد: نظر معظم له استفاده از مجازات حبس در موارد ضروری است و این خط و مشی باید سرلوحه اقدام و عمل قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی حجم بالای جمعیت کیفری را زیبنده جامعه ما ندانست و خاطر نشان کرد: متأسفانه مشاهده می‌شود برخی از افراد مسئول در زمینه قانونگذاری ارتباط چندانی با موضوعات حقوقی ندارند و نمونه آن را در همین مسئله اجرای حکم الهی قطع ید شاهد بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری اقتدار دستگاه قضایی را به صدور احکام مستدل و مستحکم و اجرای قاطعانه احکام دانست و خاطر نشان کرد: بحمدالله و در مدت اخیر گام‌های بلندی در این زمینه در مجموعه قضایی استان برداشته شده که ضمناً رضایتمندی عمومی را نیز به همراه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: همه مسئولان به ویژه در درون دستگاه قضایی باید این موضوع را جدی گرفته و حبس باید به مجرمین خطرناک اختصاص پیدا کند؛ چه آنکه در اسلام هدف از مجازات حبس جهات مختلفی از جمله اصلاح مجرم دارد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: اجرای سیاست‌های ابلاغی از ناحیه رئیس محترم قوه قضائیه تکلیف قانونی است و ستاد استان نیز در اجرای دقیق قوانین و بخشنامه‌ها در زمینه اجرای مجازات‌های جایگزین حبس تأکید دارد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری گردهمایی تشریح دستاورد‌های اجرای مجازات‌های جایگزین حبس در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
به خاطر چک برادرم رو زندان انداختن بعدا یک ماه پول روجورکردیم و از زندان بیرون اومد اما داخل زندان با کسانی آشنا شد که اونام بعدازآزادشدن اومدن سراغ برادرم حالابرادرم اون پسر قبل نیست معتادشده وسایل خانه خودش رومیفروشه چندباره جرم دزدی گرفتنش...
خلاصه همش ازاین زندان لعنتی شروع شد
آخرین اخبار