گناوه ای‌ها از طرح کتابخانه گردی استقبال کردند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ولایت گناوه گفت: طرح ملی کتابخانه گردی همزمان با سراسر کشور در این شهرستان اجرا و با استقبال خوب دوستداران کتاب روبرو شده است.

گناوه ای‌ها از طرح کتابخانه گردی استقبال کردندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  صادق خدری روز پنجشنبه در حاشیه اجرای این طرح در کتابخانه مرکزی گناوه در گفت: این طرح که بمناسبت چهاردهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اجرایی شده مسئولان و دیگر اقشار بصورت خانوادگی و انفرادی به کتابخانه مراجعه و با تلاش‌های ارزنده کتابداران و فعالیت‌های انجام شده آشنا شدند.

وی اظهارکرد: از شروع اجرای این طرح تاکنون ۳۰ نفر بصورت رایگان به عضویت کتابخانه در آمدند و با استقبال خوبی که از آن شده بر این تعداد تا مدت مهلت مقرر افزوده خواهد شد.

وی گفت: همزمان با اجرای این طرح، نشست کتابخوانی با حضور مراجعه کنندگان برگزار و ۵ کتاب از نویسندگان نقد و بررسی شد.

خدری افزود:اجرای این طرح در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه و گرایش بیشتر مردم با کتابخانه‌ها اثرگذار است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ولایت گناوه گفت:این شهرستان دارای ۶ کتابخانه است که ۲ واحد آن در گناوه و مابقی در شهر ریگ و روستا‌های چهارروستایی، جزیره و محمد صالحی فعالیت دارند.

وی افزود: کتابخانه مرکزی ولایت گناوه دارای ۲۲ هزار و ۲۶۵ نسخه کتاب و یکهزار و ۲۷۴ عضو فعال، شهدای گناوه ۲۳ هزار ۶۸۰ کتاب و ۷۶۸ عضو فعال، شهید پولادی بندرریگ ۱۹ هزار و ۹۸ نسخه کتاب و ۳۵۴ عضو، امام جواد (ع) چهارروستایی ۱۲ هزار و ۷۶۵ نسخه با ۶۹۵ عضو، وحدت اسلامی جزیره ۵ هزار و ۶۸۷ نسخه و ۴۲۷ عضو و شهدای محراب محمدصالحی دارای ۷ هزار و ۵۴۷ نسخه و ۳۹۲ عضو است.

نهادکتابخانه‌های عمومی کشور با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان در سال ۱۳۸۲ آغاز بکار کرد.

انتهای پیام/م

استقبال گناوه ای ها از طرح کتابخانه گردی

برچسب ها: معرفی کتاب ، باز نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.