مدیرکل ارشاد اسلامی استان بوشهر:

۳۰۰ ناشر آثار خود را نمایشگاه کتاب بوشهر ارائه کردند+تصاویر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به افتتاح نمایشگاه کتاب بوشهر گفت: در این نمایشگاه ۳۰۰ ناشر آخرین تالیف‌های خود را در ۳۵ هزار عنوان عرضه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،   دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان بوشهر بعدازظهر امروز با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در محل نمایشگاه بین‌المللی بوشهر افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، با بیان اینکه این نمایشگاه تا 28 آذر ماه برپا است اظهار داشت: در این نمایشگاه 300 ناشر آخرین تالیف‌های خود را در 160 غرفه ارائه داده‌اند.

حمیده ماحوزی از تخفیف 30 درصدی به خریداران کتاب در این نمایشگاه خبرداد و افزود: در راستای این مهم بانک شهر به میزان 350 میلیون تومان بن خرید کتاب در اختیار علاقمندان قرار  می‌دهد که 20 درصد تخفیف در هنگام خرید بن و 10 درصد نیز از سوی ناشران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب بوشهر برنامه‌های جنبی ارائه می‌شود تصریح کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی هر روز در نمایشگاه کتاب ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری برنامه‌های قرآنی، آشنایی با آسیب‌های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه‌های حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب بوشهر دانست و افزود:  همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان بوشهر برنامه‌های جنبی مختلفی در نمایشگاه اجرا می‌شود.

رونمایی  از کتاب بیست گفتار در علم و فناوری تالیف آیت‌الله صفایی بوشهری از دیگر برنامه‌های نمایشگاه بزرگ کتاب استان بوشهر است.

امام جمعه بوشهر نیز با تاکید بر نقش مهم مطالعه در کمال  انسان اظهار داشت:کتاب راهگشا، کارآمد، الهی، انقلابی، آموزشی، علمی و فرهنگی جایگاه ویژه‌ای در جوامع انسانی دارد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بیان کرد:کتاب مایه هدایت و پایه تولید علم است و خداوند تمام امور هدایت‌زا و بصیرت افزا و کمال آفرین را در کتاب آسمانی‌اش (قرآن) قرار داد.

مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز  با تاکید بر جایگاه کتاب در سعادت و پیشرفت انسان اظهار داشت: کتاب در حوزه دین از دو منظر به آن پرداخته می‌شود که نمادهای دینی، مناسک دینی و منظر معرفتی است.

محمدمهدی احمدی افزد: مطالعه کتاب یکی از آثار آن این است که انسان از مناسک عبور می‌دهد و به حوزه معرفتی می‌رساند.

وی بیان کرد: آنان که اهل مطالعه کتاب  و تحقیق نیستند در مناسک می‌مانند و به حوزه معرفت دست نمی‌یابند.

انتهای پیام/پ

برگزاری دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.