رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی هشدار داد:

کلاهبرداری به بهانه دریافت سبد کالا

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی گفت: مشاهده شده است سودجویان در فضای مجازی سعی دراغفال افراد ناآگاه تحت عناوین جعلی مانند ثبت نام دریافت سبد کالا و ... را دارند.

کلاهبرداری به بهانه دریافت سبد کالابه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی محمدپور با هشدار نسبت به سوء استفاده کلاهبرداران از شهروندان در ایام خاص از جمله نوروز گفت: کارشناسان پلیس فتا در رصد فضای مجازی، متوجه برخی فعالیت‌های غیرقانونی افراد سودجو در این فضا شده‌اند که با ترفند ثبت نام جهت دریافت سبد کالا، کمک به مستمندان در شب عید و... قربانیان خود را فریب داده و با هدایت آنها به سمت وب‌گاه‌های جعلی از قبل طراحی شده از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: این کلاهبرداران پس از هدایت شهروندان به سمت وب‌گاه و درگاه پرداخت بانکی جعلی مورد نظر اطلاعات کارت بانکی افراد را به دست آورده و موجودی حساب آنان را به سرقت می‌برند.

این مقام ارشدانتظامی به شهروندان هشدار داد: هرگونه ثبت نام برای سبد کالا یا موارد دیگر را فقط از طریق مبادی رسمی و رسانه‌های جمعی معتبر پیگیری نمایند و پس از حصول اطمینان از اصلی بودن وب‌گاه مورد نظر نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نمایند.

وی گفت:در هرگونه ثبت نامی در فضای مجازی مراقب سایت‌های فیشینگ که برای سرقت اطلاعات بانکی و غیره طراحی شده است باشید.

در پایان سرهنگ محمدپور از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند و‌ همیشه هشدارهای پلیسی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار